اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آمار بانک اطلاعاتی مدارس 1402 (لیست مدارس کشور)

 تعداد کل مدارس در کشور

  • در سراسر کشود چندتا مدرسه وجود دارد؟
  • آمار مدارس ایران در کلیه مقاطع تحصیلی به چه صورت است؟
  • تعداد کل دانش آموزان کشور چند نفر است؟

بر اساس آمار اعلام شده در مجموع تعداد 107 هزار و 171 مدرسه در سطح کشور وجود دارد. در حال حاضر تعداد 61 هزار و 346 مدرسه در پایه ابتدایی، 23 هزار و 79 مدرسه در مقطع متوسطه اول، 21 هزار و 186 مدرسه در دوره متوسطه دوم و یک‌هزار و 560 مدرسه آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد. لازم به ذکر است تعداد 21 هزار و 702 مدرسه در پایه پیش دبستانی وجود دارد. همچنین تعداد کل هنرستان ها در سطح کشور 6983 می باشد و بر این اساس تعداد 5996 هنرستان و 987 مجتمع هنرستانی وجود دارد.

تعداد کلاس های درس در کل کشور

خسرو نظری رئیس مرکز برنامه‌ریزی اعلام کرد در کل کشور 559 هزار و 243 کلاس درس وجود دارد که از این میان تعداد 310 هزار و 46 کلاس درس در مقطع ابتدایی، تعداد 86 هزار و 518 کلاس درس در مقطع متوسطه اول ، تعداد 150 هزار و 236 کلاس در مقطع متوسطه دوم می باشد. همچنین تعداد 12 هزار و 443 کلاس درسی مربوط به مدارس استثنایی می باشد. لازم به ذکر است در مقطع پیش دبستانی تعداد 34 هزار و 446 کلاس درس وجود دارد.

آمار دانش آموزان در سطح کشور

در سال 1402 طبق آمار برآورد شده 16 میلیون و 200 هزار دانش آموز در کشور داریم. در دو سال گذشته بیش از صد هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد و اکنون یک میلیون و 884 هزار دانش آموز در هنرستان ها تحصیل می کنند. در صورتیکه سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات در سال 1400 اعلام کرد که در سال تحصیلی 1399-1400 بیش از 15 میلیون دانش آموز در 110 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل شدند. تعداد 15 میلیون و 138 هزار و 523 نفر در سامانه سناد ثبت نام کرده اند که از این تعداد، هشت میلیون و 278 هزار و 282 دانش آموز در دوره ابتدایی، سه میلیون و 437 هزار و 673 نفر در متوسطه اول و دو میلیون و 689 هزار و 344 نفر در متوسطه دوم ثبت نام نموده اند.

مدیار

آیا می دانستید مدارس مطرح ایران به منظور هوشمندسازی از سامانه مدیریت یادگیری مَدیار استفاده می نمایند؟

تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی

در گزارشات به دست آمده سال 1402 نسبت دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به کل دانش‌آموزان از ۱۱.۴ درصد در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ به ۱۴ درصد در پایان سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رسیده است. این نسبت در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقاطع تحصیلی ابتدایی ۱۵.۲ درصد، متوسطه اول ۱۲.۱ درصد و متوسطه دوم ۱۲.۶ درصد بوده است. بر اساس گزارشات سال 1400 ، تعداد یک میلیون و 48 هزار و 879 دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به آموزش می باشند که از این آمار، تعداد 631 هزار و 696 دانش آموز پسر و 417 هزار و 183 دانش آموز دختر می باشند.

لازم به ذکر است در مدارس غیردولتی پسرانه در سطح کشور، تعداد 321 هزار و 639 دانش آموز در پایه ابتدایی، 98 هزار و 866 دانش آموز در پایه متوسطه اول، 152 هزار و 712 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل می باشند. لازم به ذکر است تعداد 33 هزار و 2 دانش آموز در هنرستان های غیردولتی مشغول آموزش می باشند.

همچنین در مدارس غیردولتی دخترانه در سطح کشور، تعداد 219 هزار و 230 دانش آموز در دوره ابتدایی، 52 هزار و 286 دانش آموز در مقطع متوسطه اول، 115 هزار و 326 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل می باشند. همچنین تعداد 12 هزار و 657 دانش آموز در هنرستان های غیردولتی تحصیل می کنند.

تعداد دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی

طبق گزارشات تعداد دانش‌آموزان پسر در مدارس نمونه دولتی ، 321 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 47 هزار و 976 نفر در دوره متوسطه اول، 74 هزار و 76 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و 7 هزار و 491 دانش آموز در هنرستان تحصیل می کنند. همچنین تعداد 311 دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی، 46 هزار و  870 نفر در مقطع متوسطه اول، 77 هزار و 77 نفر در مدارس متوسطه نمونه دولتی و  5 هزار و 840 دانش آموز دختر در هنرستان های نمونه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

آیا می دانستید بسیاری از مدارس مطرح کشور از جمله مدارس علامه حلی و مدارس سما از سامانه مدیریت یادگیری مَدیار استفاده می کنند؟

تعداد دانش آموزان مدارس سمپاد

بر اساس آمار اعلام شده، تعداد دانش آموزانی که در مدارس سمپاد تحصیل می کنند 105 هزار و 718 دانش آموز می باشد که از این تعداد 54 هزار و 602 دانش آموز پسر و 51 هزار و 116 دانش آموزان دختر می باشد.

مدیار

بیلبورد مَدیار در سطح کشور

تعداد دانش آموزان مدارس استعداد درخشان

در مدارس استعداد درخشان در سطح کشور در مقطع متوسطه اول پسرانه، 19 هزار و 106 و در مقطع متوسطه دوم پسرانه تعداد 34هزار و 926 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند. همچنین تعداد 17 هزار و 188 دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و 33 هزار و 928 دانش آموز دختر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می باشند.

آمار انتخاب رشته در سال 1402

در سال 1402 سهم رشته ریاضی از 28 درصد به 14 درصد کاهش یافت و این موضوع وضعیت علوم پایه و فنی و مهندسی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد. البته سال گذشته 1.8 درصد حضور دانش آموزان در رشته ریاضی توسعه پیدا کرده و همچنین امسال 41 درصد دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه ای هدایت شدند. در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گروه علوم انسانی ۴۸.۸ درصد، گروه فنی و مهندسی ۲۲.۹ درصد، گروه هنر ۶.۹ درصد، گروه علوم پزشکی ۱۱.۶ درصد، گروه علوم پایه ۶.۷ درصد و گروه کشاورزی و دامپزشکی ۳.۱ درصد از دانش آموزان را تشکیل داده‌اند.

آمار تعداد دانش آموزان بر اساس پایه تحصیلی

طبق آمار 9 میلیون و 100 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در بیش از 60 هزار مدرسه در سراسر کشور در سال تحصیلی 1403 - 1402 تحصیل می‌کنند. یک میلیون و 700 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی امسال در پایه اول ابتدایی بوده و بقیه شامل پایه‌های دوم تا ششم هستند. دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سال‌های تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دارای سهم بیشتری در بین مقاطع تحصیلی داشته‌اند. در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ سهم مقاطع تحصیلی ابتدایی ۵۷.۸ درصد، متوسطه اول ۲۳.۷ درصد و متوسطه دوم ۱۸.۵ درصد بوده است.

آیا می دانستید مدارس مطرح ایران به منظور هوشمندسازی از سامانه مدیریت یادگیری مَدیار استفاده می نمایند؟

نرخ باسوادی جمعیت

براساس جدیدترین آمارهای مرکز آمار نرخ باسوادی جمعیت ۶ ساله و بیشتر در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی داشته به طوری که این نرخ در مردان ۹۰.۴ درصد و در زنان ۸۷.۱ درصد است. البته این نرخ در بین بانوان مناطق شهری ۹۰ درصد و در بانوان مناطق روستایی به ۷۷.۸ درصد رسیده است.

آمار مدارسی که از مَدیار استفاده می کنند

سامانه آموزشی مَدیار با داشتن تمامی امکانات آموزش آنلاین مورد نیاز تمامی مدارس کشور می باشد. از مهمترین برتری های این سامانه دارا بودن اپلیکیشن اندروید و ios می باشد. طبق آخرین آمار تا سال 1402 ، بیش از 5 هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی،  500 هزار دانش آموز و 40 هزار معلم در حال استفاده از این نرم افزار آموزشی می باشند که این مدارس در استان ها و شهر های مختلف می باشند و هر کدام به این نحو سیستم اتوماسیون مدرسه خود را تکمیل کرده اند. از مطرح ترین این مدارس می توان به مدارس استعدادهای درخشان علامه حلی ، مجموعه مدارس سما (دانشگاه آزاد)، مجموعه مدارس بین المللی حکیم ، مجموع مدارس هوشمند نیکا، مجتمع آموزشی راهیان نور و مدارس تیزهوشان شهید بهشتی  اشاره کرد. همچنین از موسسات آموزشی می توان به موسسه آموزشی کلاسینو ، موسسه علوم و فنون ، موسسه ماهان، موسسه گزینه 2 و قلمچی اشاره کرد.

برای آشنایی با سامانه هوشمند مَدیار اینجا را کلیک کنید


مقالات مشابه

تهران چند مدرسه دولتی و غیر دولتی دارد در سال 1400 ایران چند مدرسه دولتی و غیر دولتی دارد در سال 1400 لیست و شماره و آدرس مدارس دولتی و غیر دولتی تبریز لیست و شماره و آدرس مدارس دولتی و غیر دولتی خوزستان لیست و شماره و آدرس مدارس دولتی و غیر دولتی مشهد لیست و شماره و آدرس مدارس دولتی و غیر دولتی آذربایجان شرقی و غربی لیست و شماره و آدرس مدارس دولتی و غیر دولتی شیراز لیست آدرس و شماره تلفن مدارس دولتی کیش لیست آدرس و شماره تلفن مدارس خمین لیست آدرس و شماره تلفن مدارس ابتدایی دخترانه استان البرز لیست آدرس وشماره تلفن مدارس شاهد ابتدایی دخترانه البرز لیست آدرس و شماره تلفن مدارس سما کل کشور لیست آدرس و شماره تلفن مدارس سمنان لیست آدرس و شماره تلفن مدارس زاهدان لیست آدرس و شماره تلفن حوزه های علمیه قم لیست آدرس و شماره تلفن مدارس خرم آباد لیست آدرس و شماره تلفن مدارس شهریار در همه مقاطع تحصیلی لیست آدرس و شماره تلفن مدارس همدان لیست آدرس و شماره تلفن مدارس هنرستان های هوانوردی ایران لیست آدرس و شماره تلفن مدارس ابتدایی بندرعباس لیست آدرس و شماره تلفن مدارس گیلان لیست آدرس و شماره تلفن مدارس هرمزگان لیست آدرس و شماره تلفن مدارس زنجان لیست آدرس و شماره تلفن مدارس دزفول لیست نام و آدرس مدارس کانادا لیست آدرس و مبلغ شهریه مدارس ایران در ترکیه لیست آدرس و شماره تلفن مدارس بیرجند لیست آدرس و شماره تلفن مدارس قزوین لیست آدرس و شماره تلفن مدارس خرمشهر لیست نام و مبلغ شهریه ، زبان ، رده سنی دانش آموزان مدارس بین المللی اتریش لیست آدرس و شماره تلفن مدارس گنبد کاووس لیست آدرس و شماره تلفن مدارس خراسان رضوی لیست آدرس و شماره تلفن مدارس یاسوج لیست آدرس و شماره تلفن مدارس چالوس و اطراف آن لیست آدرس و شماره تلفن مدارس قشم بهترین مدارس هوشمند اصفهان از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند مشهد از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند تبریز از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند بوشهر از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند کرج (البرز) از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند شیراز از مدیار استفاده می کنند
لیست مقالات