اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور

دغدغه گرفتن نتیجه خوب و رتبه عالی در کنکور سراسری، گاهی در ابتدای دوره دوم دبیرستان و گاهی حتی زودتر از آن، در دانش آموزان آینده نگر و اولیای آن ها شکل می­گیرد. به همین علت، بسیاری از اوقات، اولیا اقدام می‌کنند به جستجو و انتخاب بهترین مدرسه متوسطه دوم و یا حتی زودتر از آن، برای پیدا کردن یک دبیرستان متوسطه اول خوب که بتواند به فرزاندشان در برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور کمک کند و اساتید کنکور خوب و مسلطی داشته باشد.

دبیرستان خوب

تأثیر مدرسه خوب دخترانه یا پسرانه در قبولی کنکور تقریباً غیرقابل انکار است. هرچند بسیاری از دانش آموزان در مدارس کم امکانات، درس می‌خوانند و رتبه­های خوبی کسب می‌کنند، اما آماده شدن برای کنکور، مسیری است که به تنهایی پیمودن آن بسیار انرژی بر است و موفقیت در کنکور، تنها وقتی بدون معلم خوب و دبیرستان مناسب صورت می‌گیرد که دانش آموز، وظایفی که معلمان، مشاور تحصیلی و کادر یک دبیرستان خوب می‌توانند بر عهده بگیرند را خودش به دوش بکشد و آنچنان از نظر جسمی و روانی خسته شود که آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری، برای او به عذاب تبدیل شود.

ویژگی های مدارس خوب برای کسب رتبه عالی در کنکور

اگر شما از آن دسته دانش آموزان و اولیایی هستید که قصد دارند برای بهره مند شدن از آموزش، مشاوره تحصیلی و حمایت خوب قبل از کنکور، به دنبال یک دبیرستان دخترانه خوب در تهران برای کسب رتبه در کنکور بگردند، دانستن این ویژگی ­های مدارس خوب به شما کمک می­کند بتوانید با دقت بیشتری به ارزیابی بهترین دبیرستان های دخترانه تهران بپردازید.

برای انتخاب مدرسه خوب برای قبولی در کنکور، حتما علاوه بر معیارهایی که به شما معرفی می‌کنیم، شرایط خاص خود به عنوان دانش آموز و اولیا را در نظر بگیرید و دست به انتخاب مدرسه ای بزنید که بهترین کادر را برای هماهنگی با شرایط شما دارد و به نیازهای گوناگون فرزندتان توجه می‌کند.

۱. کادر باتجربه و قوی

داشتن کادر دارای دانش، مهارت و توانایی مدیریت شرایط در عین همدلی با دانش آموزان، اولین ویژگی یک دبیرستان خوب برای قبولی کنکور است؛ چراکه وقتی کادر مدرسه توانایی مدیریت، هماهنگی، کنترل و درک دانش آموزان را نداشته باشند، حتی با وجود بهترین معلم ها، باز برنامه ریزی دقیق صورت نمی‌گیرد و نظم و آرامش لازم جهت یادگیری دانش آموزان کنکوری فراهم نمی‌شود. کادر حرفه‌ای یک مدرسه خوب و ایده آل، حتما در هنگام مراجعه شما، با دقت و حوصله به سوالاتتان پاسخ می­دهند و اطلاعات دقیق و جامعی از شرایط مدرسه و جو حاکم بر آن دارند. آن ها همیشه در دسترس هستند و در ساعاتی که در جلسه یا مشغول راهنمایی کردن دانش آموزان نباشند، با روی خوش از شما پذیرایی می­کنند و برای شما وقت می­گذارند.

بهترین مدرسه

۲. ارائه دادن کلاس های کنکوری

امروزه، بسیاری از خانواده ها برای اطمینان از موفقیت در کنکور فرزندشان، ناچار می‌شوند با پرداخت هزینه های گزاف، او را به آموزشگاه های کنکور بفرستند تا مهارت های تست زنی و نکات مهم کنکوری را بیاموزد. این در حالی است که شرکت در کلاس های کنکوری، می‌تواند به دلیل داشتن معلم های متعدد برای یک درس ثابت، دانش آموز را دچار سردرگمی کند. از طرفی، در ساعت استانداردی که برای یادگیری دانش آموزان معین شده است، آن ها در مدرسه هستند و پس از آن، نیاز دارند بقیه روز به استراحت و مرور یادگرفته هایشان بپردازند. تداخل کردن برنامه مدرسه با برنامه آموزشگاه، می‌تواند خستگی زیادی برای دانش آموز به همراه بیاورد و باعث شود مطالعه‌اش بازدهی کمی داشته باشد.

بالعکس، وقتی کلاس های کنکور در مدرسه برگزار شوند، برنامه ریزی درسی برای کنکور، همراه با نظارت کادر مدرسه، مشاور تحصیلی و معلمان کنکور صورت می‌گیرد و زمان‌بندی آن به گونه­ای انجام می‌شود که فشار بیش از حد به دانش آموز نیاورد. از طرفی، در این شرایط، دانش آموزان در فضای مدرسه که برایشان آشناتر است و در کنار همکلاسی هایشان به درس خواندن برای کنکور مشغول می‌شوند که باعث می‌شود آرامش بیشتری داشته باشند و همینطور بتوانند با دوستانشان به رفع اشکال و گفتگو در مورد مباحث درسی بپردازند. از طرفی، شما از طریق ارتباط با مدرسه، در جریان پیشرفت فرزندتان قرار خواهید گرفت. در حالیکه در آموزشگاه ها، وقت و امکان کمتری برای ارتباط کافی با اولیا وجود دارد.

۳. داشتن مشاور تحصیلی خوب

تا چند سال پیش، اهمیت وجود مشاور تحصیلی خوب در مدارس برتر تهران، برای بسیاری از والدین و حتی معلمان و کادر مدارس، ناشناخته بود و بسیاری از اولیا یا مدرس ها، با مشکلات درسی و یا عاطفی دانش آموزان توسط گفتگوهای سرزنش محور یا نصیحت محور مواجه می‌شدند؛ اما به مرور زمان و با افزایش یافتن آگاهی جامعه، امروزه همه ما می‌دانیم که وجود یک و یا تعداد بیشتری مشاور تحصیلی ماهر در بهترین دبیرستان های دخترانه تهران، از ضروری ترین امکانات لازم برای قبولی در کنکور سراسری است و مهم تر از آن، برای طی کردن دوران تحصیل با آرامش و سلامتی.

یک مشاور تحصیلی خوب، هم آموزش ها و راهنمایی های همگانی برای دانش آموزان در نظر می‌گیرد و هم مشاوره فردی برای دانش آموزانی که در برنامه ریزی دچار مشکل شده اند یا بازدهی درسی خوبی نداشته اند و یا دچار مشکلات عاطفی، هیجانی، اختلالات یادگیری و یا مشکلات خانوادگی هستند. مشاور تحصیلی از آنجا که نه به اندازه والدین با دانش آموز در ارتباط است و نه به اندازه معلمان، نیاز به جدیت و اقتدار دارد، می­تواند رازدار خوبی برای دانش آموز باشد تا او بتواند در مورد استرس تحصیلی، اضطراب کنکور، مشکلاتش برای درس خواندن و احیاناً مشکلات دیگر مربوط به نوجوانی، با او گفتگو کند و از او کمک بگیرد. وجود مشاور تحصیلی خوب در بهترین مدارس تهران به دانش آموزان کمک می‌کند تا توسط راه های سالم­تری با استرس کنکور و چالش های دوران نوجوانی روبرو شده و کمتر درگیر حاشیه شوند.

یکی از بهترین مدارس متوسطه اول و دوم در تهران به نام دبیرستان دخترانه مدبران بارسا، همزمان با داشتن مشاوران حرفه ای، خدمات روانشناختی نظیر برگزاری کارگاه هایی برای حفظ اعتماد به نفس و مدیریت استرس برای دانش آموزان برگزار می‌کند تا دانش آموزان بتوانند از خدمات روانشناختی و مراقبت روانی برخوردار باشند و دوران کنکور را با احتمال موفقیت بسیار بیشتری پشت سر بگذارند. رتبه های گوناگونی که دانش آموزان این مدرسه دخترانه در سال های اخیر در کنکور سراسری به دست آورده اند، گویای موفقیت این مدرسه در کمک کردن به پیروزی دانش آموزان در کنکور است.

مدبران

۴. فعالیت های فوق برنامه در مدرسه

یکی دیگر از ویژگی های دبیرستان های دخترانه خوب تهران برای دانش آموزان کنکوری، برخورداری از فعالیت های فوق برنامه جهت رشد دانش آموزان در امور ورزشی، هنری و توانایی های مهمی نظیر یادگیری زبان انگلیسی است. از آن جا که در برنامه درسی رسمی کشور، نقاط خلاء بسیار زیادی وجود دارد، چنین مسائلی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند و خشک بودن برنامه رسمی موجب می‌شود دانش آموزانی که در مدارس نامناسب تحصیل می‌کنند، در طی سال های تحصیل خود دچار مشکلات جسمانی گوناگونی نظیر چاقی یا لاغری، کمردرد، گردن درد، سردرد و یا رخوت و بی‌حوصلگی شوند. از طرفی، غیاب فعالیت های هنری، دانش آموزان را کسل و دل‌مرده می‌کند و روحیه ای برای آنان باقی نمی‌گذارد تا بتوانند با انرژی و تمرکز بالا، سرکلاس­هایی بنشینند که نیاز به جدیت زیادی دارد.

مدرسه متوسطه اول و دوم مدبران بارسا، به آموزش های فوق برنامه اهمیت زیادی می‌دهد، چراکه معتقد است بدون سلامت جسمی و روانی، دانش آموزان توانایی کافی برای یادگیری درس ها، تست زنی و مسلط شدن بر نکات کنکوری را نخواهند داشت. کنکور، یک آزمون جامع از تعداد زیادی کتاب با موضوعات گوناگون است که موفقیت در آن، روحیه قوی، انرژی بالا و رضایت از زندگی را می‌طلبد. همچنین، انگیزه داشتن دانش آموزان کنکوری نکته مهمی است. دانش آموزی که در زبان انگلیسی مهارت کافی دارد یا در زمینه های هنری یا ورزشی، علاقه و استعداد خود را پیدا کرده است، خیلی بیشتر انگیزه برای موفقیت در کنکور دارد؛ نسبت به دانش آموزی که استعدادهای خود را پرورش نداده و تصور یا برنامه ای برای آینده خود ندارد.

راه جستجو برای پیدا کردن بهترین دبیرستان برای کنکوری ها

امروزه، استفاده کردن از اینترنت، به یکی از مورد اعتمادترین راه های جسجتو در هرزمینه ای بدل شده است و مدارس برتر تهران نیز مانند هر نهادی، در صورت داشتن برنامه ریزی و امکانات کافی، حتما در فضای مجازی خود را معرفی کرده اند تا دانش آموزان کنکوری و اولیایشان را با خود آشنا کنند. همچنین، سوال کردن از دانش آموزان مدارس معروف، می‌تواند راه خوبی برای آگاهی از تجربه آن ها و نتیجه ای که از تحصیل در آن مدرسه گرفته اند باشد.

اما بهترین کاری که می‌توانید بکنید، مراجعه به مدارس مورد نظرتان و بررسی امکانات مدرسه برای دانش آموزان کنکوری است. در مراجعه کردن به دبیرستان، شما می‌توانید با اخلاق و نحوه برخورد کادر، معلمان و مشاور تحصیلی مدرسه، شرایط درس خواندن دانش آموزان و فضای فیزیکی مدرسه از نزدیک آشنا شوید و در نهایت شناخت واقعی تری نسبت به مدرسه پیدا کنید.

امیدوارم که این مقاله هم مانند یک مدرسه خوب، بر موفقیت شما یا فرزندتان در کنکور، تاثیر مثبتی گذاشته باشد.


مقالات مشابه

زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بهترین مدارس هوشمند اصفهان از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند ساری از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند مشهد از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند تبریز از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند بوشهر از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس هوشمند کرج (البرز) از مدیار استفاده می کنند بانک سوالات کنکور - رایگان ثبت نام و دانلود ادوبی کانکت دانشگاه آزاد تهران بهترین مدارس هوشمند شیراز از مدیار استفاده می کنند بهترین مدارس برتر چیذر - اندرزگو در منطقه 1 بهترین مدارس برتر اوین در منطقه 1 تهران بهترین مدرسه های برتر مرزداران در منطقه 2 بهترین مدارس برتر سعادت آباد و شهرک غرب در منطقه 2 بهترین مدرسه های برتر آزادی در منطقه 10 بهترین مدارس برتر صادقیه، آیت الله کاشانی، بلوار فردوس و اشرفی اصفهانی در منطقه 5 بهترین مدرسه های برتر گیشا در منطقه 2 بهترین مدرسه های برتر طرشت در منطقه 2 بهترین مدارس برتر پونک در منطقه 2 بهترین مدرسه های برتر شهرارا و پاتريس لومومبا ستارخان در منطقه 2 بهترین مدارس برتر نیاوران ، منظریه ، جمال آباد و باهنر در منطقه 1 بهترین مدارس برتر ولنجک در منطقه 1 بهترین مدارس برتر فرمانیه در منطقه 1 بهترین مدارس برتر زعفرانیه در منطقه 1 بهترین مدارس برتر ازگل و بلوار ارتش در منطقه 1 بهترین مدارس برتر قیطریه منطقه 1 بهترین مدارس برتر تجریش منطقه 1 بهترین مدارس برتر ستارخان منطقه 2 بهترین مدارس برتر خیابان فرشته منطقه 1 بهترین مدارس برتر جماران منطقه 1 بهترین مدارس برتر درکه منطقه 1 بهترین مدارس برتر تهران ویلا منطقه 2 بهترین مدارس برتر دزاشیب منطقه 1 بهترین مدارس برتر اوین منطقه 1 بهترین مدارس برتر آجودانیه منطقه 1 بهترین مدارس برتر دارآباد منطقه 1 بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم برترین مدارس هوشمند محدوده میدان ونک منطقه 3 بهترین مدارس بلوار نلسون ماندلا بهترین مدرسه های برتر میرداماد منطقه 3 بهترین مدرسه های برتر قلهک منطقه 3 برترین مدرسه های پاسداران منطقه 3 بهترین مدرسه های دیباجی جنوبی بهترین مدارس برتر شریعتی تهران منطقه 3 بهترین مدارس برتر محله شهید حقانی تهران منطقه 3 بهترین مدارس خیابان دکتر شریعتی و خیابان یخچال بهترین مدارس احتشامیه و اختیاریه تهران بهترین مدارس محدوده پل سیدخندان و زیبادشت آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت بهترین مدارس برتر محله پاسداران منطقه چهار بهترین مدرسه های خیابان حکیمیه منطقه چهار بهترین مدرسه های برتر نارمک در منطقه 4 بهترین مدارس برتر شمس آباد منطقه 4 برترین مدارس برتر هروی منطقه 4 بهترین مدارس برتر شیان و لویزان در منطقه 4 بهترین مدرسه های برتر استخر منطقه 4 بهترین مدارس برتر شهرک امام خمینی منطقه 4 بهترین مدارس شهرزیبا منطقه 5 بهترین مدارس شهران منطقه 5 بهترین مدارس برتر پونک منطقه 5 برترین مدارس سردار جنگل منطقه 5 برترین مدارس شهرک آپادانا منطقه 5 بهترین مدارس برتر جنت آباد جنوبی منطقه 5 برترین مدارس اکباتان منطقه 5 برترین مدارس برتر جنت آباد شمالی منطقه 5 برترین مدارس بلوار فردوس غرب منطقه 5 برترین مدارس بلوار فردوس شرق منطقه 5 بهترین مدارس برتر کوهسار منطقه 5 برترین مدارس سازمان برنامه منطقه 5 بهترین مدارس برتر امیرآباد منطقه 6 برترین مدارس یوسف آباد منطقه 6 مدارس برتر فاطمی منطقه 6 برترین مدارس انقلاب منطقه 6 بهترین مدارس برتر کارگر شمالی و فردوسی منطقه 6 بهترین مدارس برتر سهروردی منطقه 7 بهترین مدارس برتر میدان سپاه منطقه 7 بهترین مدارس برتر حشمتیه و نظام آباد منطقه 7 برترین مدارس رسالت و مجیدیه منطقه 8 برترین مدارس برتر وحیدیه منطقه 8 برترین مدارس برتر تهرانپارس منطقه 4 برترین مدارس مهرآباد منطقه 9 بهترین مدارس برتر استاد معین و سی متری جی منطقه 9 بهترین مدارس برتر بریانک منطقه 10 بهترین مدارس برتر جیحون منطقه 10 بهترین مدارس برتر جمهوری منطقه 11 برترین مدارس دروازه شمیران منطقه 12 برترین مدارس انقلاب منطقه 11 مدارس برتر منیریه منطقه 11 بهترین مدارس برتر آذربایجان منطقه 11 برترین مدارس خیابان قزوین منطقه 11 برترین مدارس منیریه و امیریه منطقه 11 بهترین مدارس برتر گمرک منطقه 11 بهترین مدارس برتر فردوسی منطقه 12 مدارس برتر بهارستان منطقه 12 مدارس برتر خانی آباد منطقه 19 برترین مدارس مولوی منطقه 12 بهترین مدارس برتر نیروی هوایی منطقه 13 برترین مدرسه های پیروزی منطقه 13 مدارس برتر تهران نو منطقه 13 برترین مدارس دماوند منطقه 13 بهترین مدارس هفده شهریور منطقه 14 برترین مدارس محلاتی منطقه 14 بهترین مدارس برتر خاوران منطقه 15 مدارس برتر نبرد منطقه 14 بهترین مدارس برتر بلوار ابوذر منطقه 14 بهترین مدارس برتر مسعودیه منطقه 15 برترین مدارس مشیریه منطقه 15 بهترین مدارس برتر کیانشهر منطقه 15 مدارس برتر شوش منطقه 15 مدارس برتر والفجر منطقه 15 بهترین مدارس برتر خاوران منطقه 15 برترین مدارس جوادیه منطقه 16 برترین مدارس نازی آباد منطقه 16 مدارس برتر خزانه بخارایی منطقه 16 مدارس برتر چهارصد دستگاه منطقه 16 برترین مدارس دوراهی قپان منطقه 17 بهترین مدارس یافت آباد منطقه 18 برترین مدارس خلیج فارس منطقه 18 مدارس برتر شهرک ولیعصر منطقه 18 مدارس برتر عبدل آباد منطقه 19 برترین مدارس دولتخواه و خانی آباد نو منطقه 19 بهترین مدارس برتر تهرانسر برترین مدارس شهرک استقلال بهترین مدارس چیتگر منطقه 22 تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم برترین مدارس محمودیه و الهیه منطقه 1 مدارس برتر شهرک شهید محلاتی و مینی سیتی منطقه 1 برترین مدارس شهرک نفت و سوهانک منطقه 1 بهترین مدارس اوشان منطقه 1 برترین مدارس کامرانیه منطقه 1 مدارس برتر اقدسیه منطقه 1 برترین مدارس دریان نو و حبیب الهی منطقه 2 برترین مدارس زرگنده و قلهک منطقه 3 برترین مدارس دروس منطقه 3 آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی بهترین مدرسان زیست کنکور بهترین مدرسان ریاضی کنکور بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات