اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم

چرا رمان بخوانیم ؟ چه رمانی بخوانیم ؟

چه رمانی

بر طبق نظریه ی سازمان جهانی یونسکو یکی از مشخصه های فرد باسواد رمان خواندن است.

زیرا رمان ها سرشار از اطلاعات، فکر و انگیزه هستند. افراد با خواندن رمان خود را جای شخصیت های داستان می گذارند و در لحظات غم ناراحت شده و با شادی آن ها خوشحال می شوند و تجاربی که آن ها کسب کرده اند را درک می کنند و به طور کلی با رمان زندگی می کنند.

برای خرید کتاب می توانید به سایت آسیا بوک مراجعه نمایید و کتاب های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

چه رمانی بخوانیم

  • گتسبی بزرگ :

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های ادبیات آمریکا است که در سال ۱۹۲۵ منتشر شد.

این کتاب تا کنون ۲۵ میلیون نسخه به فروش رفته است.

نویسنده ی کتاب اسکات فیتز جرالد است که او در سال ۱۸۹۶ در سینت پال مینه سوتا در خانواده ی ایرلندی به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی دریافت که در نویسندگی استعداد دارد و در ۱۳ سالگی اولین اثر خود را به نام رمان کارآگاهی منتشر کرد. او در سال ۱۹۱۳ به دانشگاه پرینستون رفت اما تحصیل خود را رها کرد.

او یکی از نویسندگان معروف آمریکا در قرن ۲۰ بود. از دیگر آثار او می توان به آن سوی بهشت، خوشبختان و نفرین شدگان، لطافت شب و... اشاره کرد.

نام کتاب شخصیت اصلی داستان است. گتسبی مرد ثروتمندی است که مهمانی های تجملاتی در خانه ی بزرگ خود برگزار می کند‌ و همه می خواهند بدانند که ثروت او از کجاست و چرا مهمانی های پر هزینه ای برگزار می کند.

این داستان با معما شروع می شود و مخاطبان کنجکاو می شوند تا ادامه ی داستان را بخوانند‌.

نویسنده در این کتاب زندگی کشور آمریکا را بعد از جنگ جهانی اول، خیانت ها و جاه طلبی ها را نشان می دهد.

این کتاب از زبان یکی از شخصیت های داستان به نام نیک کاراوی که همسایه ی جدید گتسبی است روایت می‌ شود.

در این کتاب گتسبی نماد جاه طلبی و می خواهد چیزهایی که از دست رفته را درست کند.

دیزی و همسرش نیز نماد قشر مرفه هستند که بی بند و باری در رفتار آن ها نمایش داده می شود.

نور سبزی که گتسبی به آن اشاره می کند هم نماد آرزوها است.

آسیابوک

  • گذری به هند :

این کتاب نوشته ی ادوارد مورگان فورستر است که در سال ۱۹۲۴ منتشر شد. او در سال ۱۸۷۹ در یک خانواده ی ایرلندی متولد شد. او نویسنده ی داستان کوتاه، رمان نویس و مقاله نویس انگلیسی بود. او اولین رمان نویسی است که از استعمار انگلیس بر هند انتقاد کرد. این رمان در قرن بیستم به شهرت جهانی رسید.

این رمان از سلطه ی انگلیس به هند، رابطه ی انگلیسی ها و هندی ها می پردازد.

مجله ی نیویورک تایمز این کتاب را از هوشمندانه ترین رمان های کنایه آمیز معاصر نام برده است.

در سال ۱۹۸۴ دیوید لین فیلمی بر اساس این کتاب ساخت و جایزه ی بهترین فیلم خارجی را در گلدن گلاب کسب کرد.

این رمان حاصل سفر نویسنده به هند است و زمان آن بین دو جنگ جهانی است هنگامی که هند مستعمره ی انگلیس است.

داستان این کتاب در مورد مرد مسلمان هندی به نام عزیز است که او در رشته ی پزشکی از انگلیس فارغ التحصیل شده است و در یک بیمارستان به سرپرستی یک پزشک نظامی انگلیسی کار می کند.

عزیز همسرش را از دست داده است و سه فرزند دارد. او در شهر چاندراپور زندگی می کند.

در این داستان شخصیت عزیز بسیار مهربان و فروتن است و بیشتر بر طبق احساساتش عمل می کند اما او دچار دردسر می شود و زنی ادعا می کند که دکتر عزیز به او تجاوز کرده است...

آسیابوک

  • دلبند :

این کتاب نوشته ی تونی موریسون است که در سال ۱۹۹۳ جایزه ی ادبی نوبل را دریافت کرد. تونی اولین زن سیاه پوست آمریکایی است که توانست این جایزه را دریافت کند. در سال ۱۹۸۸ این کتاب جایزه ی پولیتزر را دریافت کرد.

هم چنین در سال ۲۰۰۶ مجله ی نیویورک تایمز این رمان را به عنوان بهترین رمان در ۲۵ سال گذشته انتخاب کرد.

در سال ۱۹۹۸ فیلمی به کارگردانی جاناتان دمی و بازی اپرا وینفری که از معروف ترین مجری های تلویزیونی آمریکا است ساخته شد.

این رمان روایتگر زندگی یک زن سیاه پوست و برده است که در مزرعه ای که به بردگی گرفته شده است به همراه همسر و فرزندانش فرار می کند و به اوهایو می روند‌.

هنگامی که برده دار آن ها را پیدا می کند زن فرزند چند ماهه اش را به قتل می رساند به دلیل این که نمی خواهد فرزندش بعدها به بردگی گرفته شود. چند سال بعد روح فرزندی که به قتل رسانده در قالب یک دختر نوجوان وارد خانه می شود و می خواهد انتقام قتل را از او بگیرد اما ...


مقالات مشابه

زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان ثبت نام و دانلود ادوبی کانکت دانشگاه آزاد تهران بهترین کتاب های آزمون هوش ششم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی بهترین مدرسان زیست کنکور بهترین مدرسان ریاضی کنکور بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات توده سینه چقدر خطرناک است
لیست مقالات