اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری

مدرسه مجازی

هم اکنون رایانه بر کلیه قسمت های زندگی تاثیرگذار بوده است. در واقع مدرسه مجازی یک قسمت آموزشی می باشد که با استفاده از رایانه، خطوط تلفن و ارتباطات اینترنتی و مطالب آموزشی آنلاین سعی می نماید تا به دانش اموزان آموزش دهد و کوشش می کند تا آموزش همانند تعلیم حضوری باشد. در آموزش مجازی، دبیر و دانش آموز باهم به صورت مستقیم در ارتباط نیستند اما با استفاده از کلاس آنلاین تلاش می شود تا ارتباط به صورتی شکل گیرد که دانش آموز احساس کند در یک مدرسه واقعی و به صورت حضوری در حال آموزش است.

آموزش آنلاین

ویژگی آموزش آنلاین و کلاس مجازی

خصوصیات آموزش آنلاین و کلاس مجازی به محدوده خاصی از جغرافیا محدود نمی شود و به صورتی است که یک دانش‌آموز از ایران توانایی شرکت در مدرسه‌ مجازی کانادا را دارد و می تواند از آنجا مدرک دریافت نماید. لازم به ذکر است کلیه کارهایی که در مدرسه حقیقی انجام می شود را می توان در کلاس آنلاین انجام داد. همچنین دانش آموزان توانایی دریافت تکالیف ارسالی از طرف دبیر را دارند. سپس دانش آموز می تواند تکالیف را انجام دهد و برای معلم ارسال نماید و از این طریق معلم می تواند از وضعیت تحصیلی دانش آموز مطلع شود.

آموزش مجازی به زمان خاصی محدود نمی شود و دانش آموز و معلم در صورت تمایل می توانند در هر زمانی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. در مدرسه مجازی و کلاس آنلاین ، کنترل دانش آموز بر خود افزایش می باشد و دانش آموز در هنگام تعلیم و یادگیری احساس مسئولیت بیشتری می کند.

ارتباط زیاد دانش آموزان با رایانه، سبب افزایش اطلاعات دانش آموز در ارتباط با کامپیوتر و شیوه استفاده از آن می گردد. همچنین کلاس آنلاین سبب شده تا دانش آموزان به طور منطقی و درست از رایانه و اینترنت مصرف کند. هم اکنون با توسعه و افزایش بازی های کامپیوتری، استفاده از اینترنت و رایانه بیشتر شده ولی به دلیل وجود آموزش آنلاین و کلاس مجازی، شرایط استفاده مطلوب از کامپیوتر و اینترنت به وجود آمده است.

مزایای کلاس آنلاین

تفاوت مدارس حضوری و مدارس مجازی

در مدارس حضوری معلم برای تعلیم به دانش آموزان برای نشان دادن فایل و تصاویر با محدودیت روبرو می باشد ولی در آموزش آنلاین معلم می تواند از طریق ارائه انواع فایل و تصاویر، مطالب آموزشی را به دانش آموز انتقال دهد. 

یکی دیگر از موارد بااهمیت در بحث تعلیم ، ایجاد ارتباط میان دانش آموز و معلم است. در آموزش سنتی، معلم و دانش آموز به صورت مستقیم و رودررو می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ولی در کلاس مجازی، معلم و دانش آموز فقط از طریق چت و به صورت تصویری می توانند با هم در ارتباط باشند.

کلاس حضوری

یک دقیقه کلاس درس حضوری با یک دقیقه کلاس آنلاین برابر نیست. برای تدریس محتوای آموزشی در کلاس آنلاین تقریبا میان 25 تا 60 درصد نسبت به کلاس حضوری، زمان کمتری صرف می شود به دلیل اینکه احتیاج به تدارکات خاصی نمی باشد. 

همچنین کلاس آنلاین متراکم تر و سودمندتر از آموزش سنتی است زیرا در آموزش آنلاین مطالب غیرضروری عنوان نمی شود و بی نظمی و هرج و مرج دانش آموزان در کلاس وجود ندارد. 

آموزش مجازی و کلاس آنلاین به زمان و مکان خاصی محدود نمی باشد و همیشه در دسترس می باشد. همچنین شما می توانید فایل های ارسالی معلم را در هر زمان که مایل بودید ملاحظه کنید یا اگر متوجه مطلب درسی نشده اید آن را مجددا مشاهده کنید. یکی از معایب آموزش آنلاین، عدم دسترسی دانش آموز به تجهیزات و وسایل کلاس های درس عملی می باشد و دانش آموز نمی تواند آن را به صورت مستقیم لمس نماید. در واقع هدف اصلی و اساسی آموزش آنلاین و کلاس مجازی ، کاهش تلف شدن زمان و بالابردن سطح یادگیری دانش آموز می باشد.

معایب کلاس حضوری

 


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن مقایسه بیگ بلو باتن ، ادوبی کانکت ، اسکای روم و جیتسی مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ مزایا ومعایب کلاس آنلاین اسکای روم چیست؟ مزایا و معایب کلاس آنلاین جیتسی چیست؟ سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار مقایسه مدارس هوشمند و عادی آموزش کامل اسکای روم سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس خرید سرور نرم افزار بیگ بلو باتن با 20% تخفیف نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین مصرف اینترنت اسکای روم چگونه است؟ عوامل موثر بر یادگیری دانش آموزان خطای 1001 در کلاس آنلاین بیگ بلو باتن ارور یا خطای 1002 در پلت فرم بیگ بلو باتن خطای 1003 و 1004 در نرم افزار بیگ بلو باتن رفع مشکل صدا در بیگ بلو باتن -قطع و وصل شدن صدا خطای 1005 و 1006 در بیگ بلو باتن کلاس آنلاین رایگان نرم افزار تدریس خصوصی آنلاین رایگان - اپلیکیشن اندروید و آیفون بهترین جا برای تبلیغات مدارس و آموزشگاه های کنکور و زبان بهترین مدرسان زیست کنکور بهترین مدرسه های کنکور تهران معیار در ارزشیابی مستمر چیست آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ال ام اس چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS)
لیست مقالات