اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان

هوشمند سازی مدارس

هم اکنون در سراسر جهان تعداد مدارس و آموزشگاه هایی که آموزش خود را با استفاده از روش های مجازی انجام می دهند افزایش و گسترش یافته است. حال این سوال به وجود می آید که تاثیر استفاده از فناوری و آموزش های آنلاین بر سطح تعلیم دانش آموزان و دانشجویان به چه میزان می باشد؟ سوال دیگری که عنوان می شود این است که آیا این تاثیر مثبت است یا خیر؟

در حال حاضر پیشرفت فناوری باعث به وجود آمدن تغییر و تحول در کلیه قسمت های زندگی انسان شده است و بکارگیری از فناوری اطلاعات خصوصا اینترنت و اپلیکیشن هوشمند مدارس در بحث آموزش یکی از شیوه های مناسب برای رفع مسائل در آموزش می باشد. لازم به ذکر است طبق آمار ارائه شده تعیین گردیده که افراد زیادی که مصرف کننده اینترنت هستند از این تکنولوژی برای یکی از آموزش های از راه دور بکار می برند. به دلیل افزایش سرعت در پیشرفت اینترنت، این نوع آموزش ، شیوه آموزش را بهبود داده است.

هم اکنون مهم ترین دغدغه‌ ساختار آموزشی و پرورشی در سراسر کشور، ایجاد شرایط مناسب برای توسعه و ترقی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ است. برای اینکه تمامی اشخاص بتوانند به شکل موثر در جامعه همکاری و تعامل داشته باشند، ‏باید آموزش به شکل مستمر، نوآورانه و به روش نوین باشد. برای رسیدن به این شرایط نیاز می باشد تا کارکرد و نقش مدارس به عنوان بااهمیت ترین نهاد آموزشی در کشور عوض شود.‏ هم اکنون ساختار آموزشی کشور نیاز به مدرسه‌ا‌ی دارد که توسط فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، تعلیم مستمر را امکان پذیر کند و فرصت‌های تازه ای را برای تجربه زندگی در اختیار دانش آموزان قرار دهد، به گونه ای که این تکنولوژی فقط در نقش یک وسیله نباشد، ‏بلکه به عنوان یک پایه قوی برای یادگیری و آموزش حرفه‌ای محسوب شود.‏ بکارگیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات به صورت گسترده در فرآیند آموزش و عوض شدن نگرش آموزشی موجب گردیده به وجود آمدن مدارس هوشمند امکان پذیر گردد. در این نوع از مدارس‌، فرآیند تعلیم بهتر شده و محیط تعاملی ساختار یافته و منسجم برای بالا بردن ‏مهارت‌های اصلی دانش‌آموزان طبق کارهای دسته جمعی به وجود می آید. 

کلاس آنلاین چیست؟

مزایای هوشمندسازی مدارس

به دلیل آثار مثبت آموزش مجازی یا کلاس آنلاین، این مورد به یک ابزار مفید و سودمند برای معلمین و مدارس برای عرضه با کیفیت آموزش تبدیل گردیده است. یکی از مزایای آن، قابل دسترس بودن کلاس و عدم محدودیت به زمان و مکان خاص می باشد. 

طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تا سال 2020 آموزش مجازی به یک روش معمول تعلیم در سراسر جهان مبدل می شود. لازم به ذکر است طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که سایر روش های تعلیم مانند بکارگیری از مالتی مدیا یا پاورپوینت نمی توانند همانند کلاس آنلاین جایگزین شیوه سنتی آموزش شوند.

لازم به ذکر است در تحقیقات دیگری که صورت گرفته معلوم شده که آموزش مداوم و متوالی آنلاین می تواند همانند روش قدیمی و حضوری تاثیرگذار باشد و در میزان آموزش اثر می گذارد.

در مطالعات انجام شده تعیین شد که اختلاف در نمره امتحان بین کسانی که به شکل آنلاین آموزش دیده اند با کسانی که به شیوه سنتی آموزش دیده اند وجود دارد. این موضوع مشخص می کند که در روش آموزش آنلاین به دلیل فعالیت و مشارکت دانش آموز در کلاس سبب درک بهتر و عمیق دروس می گردد و سطح علمی آنها ارتقا می یابد.

در بررسی های دیگری که انجام شده مشخص گردیده که آموزش حضوری در کنار آموزش آنلاین، سبب بالا رفتن میزان رضایت اکثر افراد می شود. همچنین کلاس آنلاین نباید به عنوان کلاس درس حضوری باشد و این دو همراه با هم و همزمان می تواند بازدهی خوبی داشته باشد. 

لازم به ذکر است روش های نوین تعلیم و بکارگیری از کلاس های آنلاین به تنهایی ، شیوه مناسب برای ارتقای میزان یادگیری دانش آموزان نمی باشد و باید دو روش آموزش سنتی و نوین در کنار هم بکار برده شوند تا سبب ارتقا آموزش و بالا رفتن میزان یادگیری دانش آموزان شود. 

تاثیر کلاس آنلاین

تاثیر کلاس آنلاین بر فرآیند تعلیم

بر اساس بررسی های انجام شده استفاده از شیوه های تعلیم جدید سبب می شود تا در صد بیشتری از حواس دانش‌آموزان در هنگام آموزش درگیر گردد و آموزش عمیق تر گردد. به دلیل اینکه در زمان بکارگیری از نرم افزارهای هوشمندسازی مدارس قسمت شنیداری و دیداری دانش آموز درگیر گردیده و سبب بالارفتن یادگیری می گردد. همچنین هوشمندسازی مدارس و بکارگیری از کلاس آنلاین سبب بیشتر شدن همکاری و تعامل بین دانش آموز و معلم می گردد. در نتیجه مدارس با ایجاد شرایط موردنیاز برای هوشمندسازی کلاس ها می توانند از فواید این شیوه تعلیم بکار گیرند.

فواید کلاس آنلاین



 


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست مدرسه هوشمند چیست؟ مزایای مدرسه هوشمند چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن مقایسه بیگ بلو باتن ، ادوبی کانکت ، اسکای روم و جیتسی مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ مزایا ومعایب کلاس آنلاین اسکای روم چیست؟ مزایا و معایب کلاس آنلاین جیتسی چیست؟ تعریف مدرسه هوشمند مقایسه مدارس هوشمند و عادی آموزش کامل اسکای روم خرید سرور نرم افزار بیگ بلو باتن با 20% تخفیف معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان نرم افزار رایگان تدریس آنلاین مصرف اینترنت اسکای روم چگونه است؟ عوامل موثر بر یادگیری دانش آموزان خطای 1001 در کلاس آنلاین بیگ بلو باتن ارور یا خطای 1002 در پلت فرم بیگ بلو باتن خطای 1003 و 1004 در نرم افزار بیگ بلو باتن رفع مشکل صدا در بیگ بلو باتن -قطع و وصل شدن صدا خطای 1005 و 1006 در بیگ بلو باتن کلاس آنلاین رایگان نرم افزار تدریس خصوصی آنلاین رایگان - اپلیکیشن اندروید و آیفون بهترین مدرسان زیست کنکور بهترین مدرسه های کنکور تهران اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ معیار در ارزشیابی مستمر چیست
لیست مقالات