اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟

هوشمند سازی مدارس

به علت عملکرد سریع اینترنت (هوشمند سازی)، نیازهای آموزشی دانش آموزان در مدارس و دانشگاه ها عوض شده است و باید مهارت های لازم را در این مورد یاد بگیرند. هم اکنون با ورود رایانه به بخش آموزش خصوصا زمانی که کامپیوترها به شبکه های اطلاعاتی متصل می شوند، تغییرات بسیاری در کلاس های درسی ایجاد می گردد که سبب به وجود آمدن تغییرات در نحوه آموزش، مدل های رفتاری درون ساختار آموزشی و همچنین محتوای آموزشی می شود.

هم اکنون ضروری است تا فرآیند آموزشی طبق جامعه اطلاعاتی عوض شود. به همین دلیل بسیاری از افراد و کارشناسان آموزش و پرورش بر این باور هستند که ساختار آموزشی به جای انتقال یک طرفه اطلاعات و موارد آموزشی، باید “طرح تغییر” را تعلیم دهد و شرایط را برای دانش آموزان به منظور رویارویی با این تغییرات مهیا نماید. مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ، افزایش سطح کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس، بروزرسانی مستمر دانش در کشور همراه با توسعه علوم در دنیا، ایجاد شرایط لازم به منظور تعلیم دائمی دانش آموزان در داخل و خارج از مدرسه، بازگشت مرجعیت علمی به دبیران ، تعلیم و آموزش دانش آموزان متناسب با عصر حاضر و آینده، ارتباط دائمی اولیا و مربیان و بکارگیری از فناوری های نوین در حوزه آموزش و یادگیری را از دلایل مهم برای هوشمند سازی مدارس اعلام کرده است.

دانش آموزان مدارس هوشمند

مهم ترین دلایل به وجود آمدن مدارس هوشمند

الف) هم اکنون به علت بالارفتن فناوریهای کامپیوتری ، سرعت تبادل اطلاعات و وجود دانش بسیار سبب شده تا اطلاعات به راحتی و با سرعت در دسترس تمامی اشخاص قرار گیرد و مانند زمان گذشته، مدرسه یک مکان برای انتقال دانش و اطلاعات از سمت معلم به دانش آموزان نمی باشد بلکه مسائل فرهنگی، اجتماعی و تجهیزات ارتباط جمعی در تعلیم و پرورش دانش آموزان نقش مهم ایفا می نمایند.

یکی از نتایج هوشمند کردن مدارس، بالا رفتن دانش و اطلاعات دانش آموزان و دبیران است. استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و انفورماتیکی در مدارس هوشمند سبب بروزرسانی دانش و آگاهی علمی معلمان گردیده و در نهایت مهارتهای تعلیم آنها نیز ارتقا پیدا می کند به گونه ای که آنها می توانند توسط امکانات فراهم شده در این مدارس، سنجش مطلوب تر و دقیقتری از وضعیت تحصیلی دانش آموزان بدست آورند و مطالب آموزشی را با علوم متعارف دانش آموزان آموزش دهند.

هوشمندسازی مدارس با نرم افزار

ب) لازم یه ذکر است برنامه های اموزشی در مدارس سنتی اغلب به صورت معلم محور است و با استعدادها، توانمندیها، نیازها و شیوه های آموزش دانش آموزان مطابقت ندارد. در مدارس هوشمند به دلیل وجود برنامه های درسی انعطاف پذیر، توانایی آموزش با شیوه های نوین، وجود برنامه ها و روش های آموزشی متنوع و مختلف و تاثیرگذاری زیاد نقش دانش آموز می‌تواند سبب از بین بردن و یا کاهش شکاف آموزشی شود و در واقع هر دانش آموز بر اساس استعداد و توانمندیهای خود آموزش ببیند . 

نحوه تدریس در مدارس هوشمند

ج) جامعه اطلاعاتی در سال های آینده به اشخاصی نیاز دارد که بتوانند موجب ارتقا و توسعه فناوری اطلاعات به شکل مبتکرانه گردند. اگر دانش آموزان از این علوم برخوردار نباشند سبب بیکاری، نابرابری های اجتماعی و در نتیجه به وجود آمدن نارضایتی می گردد و اغلب مدارس هوشمند در جهت تامین این نیازها رفتار می کنند به دلیل اینکه در این مدارس به دانش آموزان آموزش می دهند که چگونه اطلاعات موردنیاز را توسط شبکه های اطلاعاتی بدست آورند، به چه صورت در مورد آنها تفکر کنند و چگونه از آنها در راستای از بین بردن مسائل و مشکلات استفاده نمایند. 

هوشمند کردن مدارس


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست خصوصیات مدارس هوشمند مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری تعریف مدرسه هوشمند اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار مقایسه مدارس هوشمند و عادی مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی بهترین جا برای تبلیغات مدارس و آموزشگاه های کنکور و زبان
لیست مقالات