اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

درامد بوفه مدرسه

 مدارس یکی از محیط هایی هستند که دانش آموزان مدت زیادی از ساعات خود را در آن سپری میکنند. بنابراین وجود بوفه ای که بتواند برای دانش آموزان خوراکی، میان وعده و یا غذای اصلی ارائه دهد یکی از ملزومات هر مدرسه ای میباشد. بوفه داران درآمد بوفه مدرسه را قابل قبول بیان میکنند. درواقع باید این نکته را در نظر داشت که در کنار تمامی در آمد هایی که فرد بوفه دار کسب میکند هزینه های جانبی نیز وجود دارد که بعد از کسر این هزینه ها از کل درآمد بوفه مدرسه، سود خالص بوجود می آید. این هزینه ها بستگی به نوع بوفه و مواردی که برای آن تدارک دیده میشود بر آورد میشود. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت میکنیم. 

درآمد بوفه مدرسه

انواع بوفه مدارس

بوفه هوشمند

بوفه ی سنتی

  • بوفه هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حرکت به سوی هوشمند سازی مدارس استفاده از بوفه هوشمند یا بوفه الکترونیک رواج بسیار زیادی دارد که میتواند بسیار کاربردی واقع شود. در این سیستم ها در آمد بوفه مدارس را میتوانید به صورت الکترونیک محاسبه کرده و و در کنار سایر مزایایی که دارد کار را برای بوفه دار و یا حتی مدیر مدسه به شدت ساده کند. مدیار به عنوان یک سامانه ی هوشمند سازی مدارس با ارائه ی ایده بوفه برای مدارس توانسته است قدم مهمی در این راستا بردارد. در ادامه به برخی از مزایای بوفه ی الکترونیک مدیار اشاره شده است:

  1. ثبت اقلام تغذیه با مشخص کردن قیمت و گروه
  2. رزرو غذا و خوراکی از طریق اپلیکیشن
  3. شارژ آنلاین کیفپول توسط اولیا از درگاه اینترنتی
  4. کنترل و زمان بندی برنامه تغذیه و بوفه
  5. مدیریت و نظارت کامل به سفارشات ثبت شده
  6. مدیریت مالی و گزارش گیری بدهی و بستانکاری
  7. تنظیم محدودیت زمانی و عددی موارد رزرو 
  8. استفاده در کیوسک بوفه، لپ تاپو گوشی موبایل
  9. اتصال به کارت ریدر و ارائه ی کارت به دانش اموزان 
  10. سیستم اعلان اینترنتی (نوتیفیکیشن) و پیامک
  11. سیستم بوفه ی مدارس باید چه ویژگی هایی داشته باشد

بوفه

  • بوفه سنتی

بوفه ی سنتی همان نوع قدیمی بوفه داری میباشد که در مدرسه دانش آموزان به یک مکانی به نام بوفه مراجعه میکنند و درخواست خود را در ازای دادن مبلغی تهیه میکنند. گاه در این بوفه ها با مشکلاتی نیز مواجه میشدند به طوریکه کسب در آمد بوفه مدرسه گاها ممکن بود با ضرر همراه شود.

مهمترین تفاوت های بوفه ی سنتی و هوشمند 

  • اطلاع مدرسه از نیازمندی های بوفه:

در بوفه هوشمند امکان رزرو غذا و خوراکی وجود دارد و از قبل مشخص است چه تعداد غذا یا خوراکی نیاز خواهد بود بنابراین احتمال خرابی و هدر شدن هزینه تقریبا به صفر میرسد و این در حالیست که در نوع سنتی امکان پیش بینی نیاز های یک روز مدرسه وجود ندارد که این باعث میشود احتمال خرابی بالا برود. همین تفاوت یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در درآمد بوفه مدارس است. 

  • حسابداری:

در نوع هوشمند هزینه ها از قبل پرداخت شده است و فقط با ارائه ی نام کاربری غذا یا خوراکی رزرو شده را دریافت میکنید و این امر به تنهایی از صف های طولانی و رد و بدل شدن پول به صورت نقدی یا کارتی جلوگیری میکند. پس دیگر نیازی به صرف هزینه و وقت برای حسابداری و دستگاه نیست و در آمد خالص بوفه با این روش بالا میرود.

  • اطلاع خانواده:

در نوع هوشمند والدین با دسترسی که به بخش اطلاعات بوفه دارند میزان شارژ حساب فرزندان خود و همینطور اقلام خریداری شده توسط فرزندان خود را مشاهده و در صورت لزوم اقدام به شارژ حساب کنند. ولی در نوع سنتی امکان اطلاع والدین از خرید های انجام شده توسط دانش آموز وجود ندارد. 

بوفه مدارس

اقلام ممنوعه در بوفه مدارس

در این میان برای داشتن درآمد بوفه مدرسه باید به نکاتی نیز توجه کنیم که عدم رعایت آن میتواند باعث پلمپ یا تعطیلی دائمی بوفه شود. سازمان بهداشت کل کشور لیستی از اقلام خوراکی ممنوع الفروش در بوفه را به این صورت اعلام کرده است:

  1. فرآورده‌های غلات حجیم شده مانند پاپ کورن، ذرت بوداده شده، پفک، چیپلت و پفیلا با هر نام تجاری
  2. انواع چیپس‌ها
  3. انواع یخمک، انواع نوشابه‌های گازدار، ماءالشعیر و دلستر ، انواع شیرکاکائو و سایر شیرهای طعم دار، دوغ گازدار
  4. انواع ساندویچ سوسیس، کالباس (کلیه فرآورده‌هایی که در آنها سوسیس و کالباس وجود دارد)
  5. انواع پیتزا
  6. انواع همبرگر
  7. انواع سالاد الویه
  8. انواع لواشک، آلو و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوزهای وزارت بهداشت
  9. انواع آبنبات و کاکائو و شکلات‌هایی که به سطح دندادن می چسبد
  10. انواع آبمیوه‌های صنعتی
  11. فلافل و سمبوسه و انواع اشترودل
  12. انواع پیراشکی و دونات
  13. بستنی یخی
  14. پاستیل
  15. ژله و مارشمالو
  16. خیارشور
  17. انواع سس‌ها
  18. ناگت

مقالات مشابه

مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس تعریف مدرسه هوشمند اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios برترین مدارس شمال تهران از مدیار استفاده می کنند مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان ویژگی های کلیدی نرم افزار بوفه هوشمند مدارس فواید آزمون های آزمایشی طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان حضور و غیاب آنلاین با اپلیکیشن موبایل و ویندوز مدیار آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ویژگی های نرم افزار آموزشی مدیار در بوفه مدرسه چه بفروشیم؟ ایده برای بوفه مدرسه چند طرح دفتر حضور و غیاب دانش آموزان همراه عکس
لیست مقالات