اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس)

سامانه هوشمند سازی مدارس مدیار

سامانه هوشمند مدارس مدیار یک راه ارتباطی میان مدرسه و اولیا می باشد که موجب مدیریت راحت مدرسه می شود. نرم افزار مدیریت مدارس مدیار سبب می شود تا کوچک ترین اطلاعات در رابطه با دانش آموزان از جمله ارسال پیام، نمرات، کارنامه، ارسال تکالیف، موارد انضباطی، آزمون ها ، اخبار و گالری و ... در سامانه ثبت شود و اولیا بلافاصله از آن مطلع شوند . 

سامانه هوشمندسازی مدارس مدیار

مزایای سامانه هوشمند مدارس

  • بیشتر شدن میزان تعامل و رابطه میان مدرسه و اولیا
  • بهبود آموزش آنلاین
  • انجام کلاس آنلاین درون سامانه مدیار بدون نیاز به نصب برنامه جانبی و ارسال لینک برای دانش آموزان
  • بالارفتن سرعت ثبت و مطلع کردن اولیا از وضعیت تحصیلی دانش آموز
  • مدیریت راحت تر کلاس درس و مدرسه
  • هوشمندسازی شدن مدرسه
  • دسترسی به اطلاعات که به صورت منسجم در سامانه ثبت شده است
  • پیشرفت تحصیلی دانش آموز
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت اطلاعات و تنها با دسترسی به اینترنت ارسال اطلاعات امکان پذیر می باشد
  • امکان حذف یا از بین رفتن اطلاعات کم می باشد

مزایای اپلیکیشن مدیار

اطلاعات در مورد پورتال مدرسه مدیار

نرم افزار هوشمندسازی مدارس مدیار شامل نسخه تحت وب، اپلیکیشن معلمین و اپلیکیشن دانش آموز و اولیا می باشد. همچنین تمامی افراد اعم از مدیریت ، معاونین ، معلمین و دانش آموزان می توانند از دو طریق تحت وب و اپلیکیشن وارد سامانه مدارس مدیار شوند. امکانات سامانه مدیار عبارتند از: 

  • کاربران : در این بخش می توانید اسامی دانش آموزان ، معلمین و کلاس بندی آنها را ملاحظه کنید. همچنین در این بخش مدیر می تواند مشخص نماید که هر یک از افراد مدرسه به کدام بخش های برنامه دسترسی داشته باشند.
  •  پیام ها : در این بخش مدیریت، معلمین و دانش آموزان می توانند از طریق پیام ها با هم در ارتباط باشند و فیلم ، عکس ، صوت یا فایل ارسال کنند.

بخش پیام ها در سامانه مدیار

  • موارد انضباطی : در این بخش معلم یا معاون می توانند موارد انضباطی تنبیهی و تشویقی را با ذکر عنوان ، تاریخ ، درس و نمره در سامانه ثبت نمایند و برای اولیا همان لحظه نوتیفیکیشن ارسال می شود و می توانند ملاحظه کنند.
  • حضور و غیاب : این بخش به دو قسمت تقسیم می شود. حضور و غیاب آموزشگاه و حضور و غیاب کلاسی . در حضور و غیاب آموزشگاه معاون می تواند ساعت ورود و خروج دانش آموز به مدرسه را ثبت نماید و در صورتی که آموزشگاه، دستگاه حضور و غیاب داشته باشد می تواند به سامانه مدیار وصل شود و اطلاعات در سامانه ثبت شود. همچنین در بخش حضور و غیاب کلاسی هر یک از معلمین در هر ساعت از کلاس درس می توانند حضور و غیاب کنند و حتی دانش آموزانی که با تاخیر وارد کلاس می شوند را با ذکر زمان تاخیر ثبت نمایند. این اطلاعات در بخش حضور و غیاب ثبت می شود و اولیا می توانند در هر زمان و مکان بلافاصله به این اطلاعات دست یابند.

بخش حضورو غیاب در سامانه مدیار

  • نمرات : در این بخش معلمان می توانند نمرات دانش آموزان را بر اساس نام آزمون ،تاریخ برگزاری آزمون ، نام درس و نوع آزمون (توصیفی یا عددی) وارد نمایند و اولیا بلافاصله نمرات را ملاحظه کنند و از وضعیت تحصیلی دانش آموز خود مطلع شوند.
  • کارنامه : در این بخش شما می توانید برای هر کلاس به طور جداگانه کارنامه ایجاد کنید. همچنین می توانید نام دروسی که می خواهید در کارنامه قرار گیرند رو مشخص کنید و نمرات را به صورت دستی یا اتوماتیک وارد کارنامه کنید. همچنین در کارنامه رتبه در کلاس و رتبه در پایه برای هر یک از دانش آموزان مشخص می شود و اولیا می توانند آن را ملاحظه نمایند.
  • برنامه مطالعه : در این بخش معلم یا مشاور مدرسه می تواند با توجه به وضعیت تحصیلی دانش آموز یا کلاس، الگوی مطالعاتی را برای هر دانش آموز یا هر کلاس تعریف کند و مشخص کند که در هر یک از روزهای هفته هر یک از دانش آموزان کدام درس را به چه میزان مطالعه نمایند . همچنین هر یک از دانش آموزان می توانند گزارش دهند که در هر روز از چه درسی به چه میزانی مطالعه کرده اند. سپس معلم یا مشاور می تواند یک گزارش از عملکرد درسی هر یک از دانش آموزان و میزان مطالعه آنها در هفته یا ماه تهیه نمایند.

برنامه مطالعه در سامانه هوشمند مدیار

  • اخبار و گالری : در این بخش مدیر یا کارکنان مدرسه می توانند اخبار و اطلاعیه های مدرسه را قرار دهند و مشخص نمایند این اخبار برای کل آموزشگاه یا پایه مخصوص یا کلاس خاص ارسال شود. همچنین در بخش گالری می توان پوشه بندی انجام داد و عکس های مربوط به هر پوشه را در آن اضافه کنید.
  • گزارشات : در این بخش معلمین می توانند عملکرد خود را برای هر کلاس و هر درس به صورت روزانه برای مدیر ارسال نمایند. همچنین امکان دریافت گزارش درسی و گزارش انضباطی برای هر درس یا هر پایه یا هر دانش آموز وجود دارد.
  • تکالیف و تقویم : در این بخش معلم می تواند تکالیف کلاسی را به صورت نوشتاری یا فایل به شکل روزانه برای دانش آموزان قرار دهد و دانش آموزان پس از انجام تکلیف، آن را برای معلم ارسال نمایند و معلم آن را مشاهده و به آن امتیاز دهد.

تکالیف و تقویم در سامانه هوشمند مدارس مدیار

  • برنامه ها : در این بخش مدیر یا معلم می تواند برنامه های آموزشی و درسی هر کلاس، برنامه درسی معلمین، برنامه های اجرایی مدرسه را در آن قرار دهند و دانش آموزان یا معلمان آن را مشاهده نمایند.
  • آزمون ها : در این قسمت مدرسه می تواند آزمون های کلاسی ، میان ترم یا ترم خود را قرار دهد. لازم به ذکر است امکان برگزاری آزمون هم به صورت تستی و هم به صورت تشریحی وجود دارد. در آزمون های تستی، سامانه به صورت اتوماتیک آزمون را تصحیح و بر اساس بارم بندی صورت گرفته توسط معلم به دانش آموزان نمره می دهد. در بخش آزمون تشریحی، دانش آموزان می توانند جواب ها رو تایپ نمایند و یا در یک برگه نوشته و عکس برگه را برای معلم ارسال نمایند. لازم به ذکر است پس از نمره دهی معلم به آزمون، امکان انتقال نمرات ثبت شده در بخش آزمون ها به بخش نمرات وجود دارد و بر اساس این نمرات می توان برای دانش آموزان کارنامه تهیه کرد.

انواع آزمون ها در سامانه مدیار

  • محتوای آموزشی : در این بخش دبیران می توانند محتوای آموزشی خود را از جمله عکس، فایل صوتی ، فایل پی دی اف یا فیلم آموزشی را قرار دهند و دانش آموزان می توانند فایل ها را دانلود نمایند و در گوشی خود save کنند. همچنین هر یک از دانش آموزان می توانند اشکالات و سوالات خود را در همان بخش مطرح نمایند و معلم به آنها پاسخ دهد.
  • بانک سوالات : در این بخش برای هر پایه ، هر درس و هر فصل به صورت جداگانه و تفکیک شده تعداد زیادی سوال قرار گرفته است تا معلمین به راحتی بتوانند از این سوالات در آزمون های آنلاین خود استفاده نمایند. همچنین هر یک از مدارس می توانند سوالات دلخواه خود را در این بخش اضافه نمایند و از آن در آزمون های خود استفاده کنند.

بانک سوالات در سامانه مدارس مدیار

  • رضایتنامه : مدیر یا معاونین می توانند رضایتنامه خود را در این بخش برای هر کلاس یا هر پایه و یا کل آموزشگاه قرار دهند و اولیا آن را ملاحظه و موافقت یا مخالفت خود را اعلام نمایند. در صورت موافقت ، اولیا باید امضای دیجیتال انجام دهند و مدیر یا معاونین می توانند آن را مشاهده کرده و تعداد موافقین و مخالفین هر کلاس را ملاحظه کنند.

رضایت نامه در سامانه مدیار

  • کلاس آنلاین : در این بخش امکان برگزاری کلاس آنلاین بدون نیاز به نصب نرم افزار و برنامه جانبی و ارسال لینک وجود دارد. ورود به کلاس آنلاین از طریق نرم افزار مدیار صورت می گیرد. همچنین اپلیکیشن مدیار دارای چهار پلتفرم کلاس آنلاین به نام ادوبی کانکت، بیگ بلو باتن ، اسکای روم و جیتسی می باشد که هر کدام از این پلتفرم ها دارای مزایا و معایبی می باشند و هر مدرسه با توجه به نیاز خود می تواند از یک یا چند پلتفرم استفاده نماید.


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ لینک دانلود و ورود برنامه شاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم در بوفه مدرسه چه بفروشیم؟ معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات