اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نرم افزار تکلیف ساز

 

مدارس هوشمند و ویژگی های آن

چگونه می توان یک مدرسه را هوشمند نمود؟

هوشمند سازی مدارس چه مزایایی برای مسئولین و دانش آموزان دارد؟

در کل دنیا تعداد زیادی از مدارس، تدریس در آنها تنها به صورت حضوری و استفاده از وسایل فیزیکی صورت نمی گیرد و به علت افزایش راندمان معلمان و دانش آموزان به مدارس هوشمند تبدیل شده اند تا آموزش ها با سرعت بالاتر و عمیق تر صورت گیرد. از ویژگی های مدارس هوشمند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نظارت و مديريت مدارس هوشمند بر پایه فناوری رايانه و شبكه صورت می گیرد.
  • سیستم سنجش و نظارت بر دانش آموزان به شکل هوشمند طراحی گردیده است.

از وسایل مورد نیاز به منظور هوشمندسازی مدارس می توان به تخته هوشمند، پروژکتور، زنگ هوشمند و نرم افزار هوشمند مدارس اشاره نمود. در مدارس هوشمند تعلیم و يادگيری فقط مختص به آموزگار نمی باشد و به شکل تعاملی است. همچنین اولیا با مدرسه می توانند از طریق سامانه هوشمند در ارتباط باشند و وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود را پیگیری نمایند.

تکلیف هوشمند

تکلیف هوشمند چیست و استفاده از آن چه امکاناتی را در اختیار مدرسه قرار می دهد؟

تکلیف الکترونیک یا تکلیف هوشمند، نوع الکترونیکی تکالیف می باشد که تمامی افراد در مدرسه آن را تجربه کرده اند و در گذشته با نام مشق شناخته میشد. استفاده از نرم افزار تکلیف ساز و ارسال تکالیف به صورت مجازی موجب می گردد تا والدین بیشتر بتوانند تکالیف درسی دانش آموزان را پیگیری نمایند و در جریان وضعیت تحصیلی دانش آموزان قرار بگیرند. یکی از نرم افزارهای تکلیف ساز مناسب، نرم افزار مدیار می باشد که دارای امکانات مختلفی در جهت هوشمندسازی مدارس می باشد و یکی از این امکانات بخش تکلالیف می باشد که استفاده از آن موجب می گردد اولیا بتوانند بر روند انجام تکالیف دانش آموزان نظارت داشته باشند. همچنین دانش آموزان می توانند در هر زمان و مکانی برای معلم خود، تکالیف را ارسال نمایند و آموزگار تکالیف را ملاحظه کرده و به دانش آموز امتیاز و نمره دهد. در حقیقت دانش آموزان و آموزگاران برای ارسال و دریافت تکالیف، محدودیت زمانی و مکانی ندارند.

تکالیف درسی آنلاین

ویژگی های بخش تکالیف در سامانه مدیار

بخش تکالیف هوشمند در سامانه مدیار دارای چه خصوصیاتی است؟

  • توانایی قرار دادن تکالیف به وسیله معلم یا مسئولین
  • عدم نیاز به حمل و نقل کاغذ به منظور انجام تکالیف
  • امکان مشاهده تکالیف انجام شده توسط معلم مربوطه 
  • ارسال نوتیفیکیشن برای اولیا و دانش آموزان در زمان ثبت تکالیف توسط معلم و اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان
  • قابلیت قرارگیری انواع فایل های عکس، پی دی اف و ...
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای ارسال و دریافت تکالیف برای معلم و دانش آموز
  • امکان تصحیح تکالیف توسط معلم و ارسال نظر برای دانش آموز و امتیاز دهی به تکالیف انجام شده
  • امکان مشاهده‌ تکالیف و جواب دانش آموز توسط اولیا
  • امکان تعیین مهلت ارسال برای هر یک از تکالیف
  • امکان گزارش گیری از تکالیف کلاسی 

خصوصیات تکالیف هوشمند

مزایای استفاده از نرم افزار تکلیف ساز

ممکن است این پرسش برای شما ایجاد شود که تکالیف هوشمند چه نقشی در یادگیری دانش آموزان دارند؟

به دلیل اینکه کلیه مراحل آموزش در مدرسه با مصرف کاغذ همراه می باشد، استفاده از نرم افزار هوشمند تکلیف ساز بسیار مفید و مقرون به صرفه می باشد. از مزایای دیگر استفاده از تکلیف الکترونیکی برای معلمین، رهایی از کاغذ تکلیف دانش آموزان می باشد.

دانش آموزان در طول سال تحصیلی مبلغ زیادی را بابت خرید کتاب ها، مداد و خودکار و موارد دیگر می پردازند ولی در مدارس هوشمند و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی این هزینه ها کاهش می یابد . برای مثال استفاده از تکالیف هوشمند موجب صرفه جویی در هزینه های خرید کاغذ و خودکار می گردد. همچنین نوشتن و یادداشت کردن مطالب و ارسال تکالیف به صورت الکترونیکی موجب صرفه جویی در زمان می شود و از این رو سبب می شود دانش آموزان زمان زیادی را صرف یادگیری نمایند. 

مزایای تکالیف هوشمند


مقالات مشابه

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) لینک دانلود و ورود برنامه شاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات