اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

راهنمای اپلیکیشن و سایت شاد

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟

  • نحوه دانلود برنامه شاد چگونه است؟
  • روش وارد شدن در برنامه شاد به چه صورت می باشد؟
  • طریقه استفاده از برنامه شاد به چه صورت است؟

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به آدرس Shad.medu.ir با هدف سازماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش ‌و پرورش طراحی و ساخته شد. زیرساخت انجام این طرح ، بکارگیری از برنامه شاد می باشد که یک رابط کاربری آسان به منظور احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز می باشد.

تشکیل کلاس ‌های برخط و غیربرخط بر پایه تعامل از طریق پیام و محتوا در گروه‌ هایی که به اسم کلاس‌ های مدرسه می باشد و در بستری امن و بدون تداخل کاربران دیگر فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز می باشد ایجاد گردیده است.

اپلیکیشن شاد

نحوه ایجاد سامانه شاد 

چگونه اپلیکیشن هوشمند مدارس شاد ایجاد شد؟

عظیم ترین اپلیکیشن به منظور ایجاد تعامل و ارتباط میان والدین ، دانش آموزان و معلمین ، اپلیکیشن شاد می باشد که به وسیله تیم فنی همراه اول برای وزارت آموزش و پرورش طراحی و ساخته شده است. هم اکنون و با گذشت پنج ماه از آغاز به کار این پروژه ملی، بالای 14 میلیون کاربر در این اپلیکیشن عضو هستند و از آن استفاده می کنند.

دانش آموزان به منظور عضو شدن در کانال ها و گروه های مربوط به کلاس مدرسه شان در برنامه شاد باید ابتدا در سایت شاد احراز هویت کنند. به منظور احراز هویت، دانش آموز باید اطلاعات شناسنامه ای خود را وارد نماید و سپس سامانه شاد، کانال ها و گروه های مربوطه مدرسه را در اختیار دانش آموز می گذارد.

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری دولت الکترونیک و تعلیم الکترونیکی می‌تواند به آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان مهم ترین متولی تعلیم در کشور کمک نماید. در حقیقت اپلیکیشن شاد یک وسیله به منظور استمرار در پروسه تعلیم و یادگیری می باشد و موجب گردیده در هنگام به وجود آمدن بیماری کرونا و در نتیجه تعطیل شدن مدارس ، فرآیند آموزش ادامه داشته باشد و تعطیل نشود. 

افزایش شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی ، سیستم‌های مدیریت آموزش و سایت‌های آموزشی موجب گردیده تا دبیران از هر وسیله ای که موجب آسان شدن پروسه آموزش می گردد در امر تعلیم استفاده نمایند. در حال حاضر سازماندهی پروسه تعلیم در فضاهای مجازی برای متولیان بخش آموزش، امری ضروری می باشد و یکسان سازی تعلیم و گردش محتوا ، سنجش تحصیلی و ارتباط میان دانش‌آموز و معلم سبب به وجود آمدن عدالت آموزشی می شود.

در یک روش جدید ، وزارت آموزش‌ و پرورش با به وجود آوردن یک رابط کاربری میان سامانه سناد که محل ذخیره اطلاعات مدارس ، دانش آموزان ، کلاس‌ها و معلمان می باشد با نرم افزار شاد ارتباط برقرار نموده است. در همین راستا سایت سامانه شاد به آدرس Shad.medu.ir در نقش مرجع قرار دارد. در ادامه به چگونگی ورود به سامانه شاد و طریقه استفاده از آن می پردازیم.

دانلود سامانه شاد

راهنمای تصویری ورود به سایت شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان)

دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس، کاربران اصلی سامانه شاد هستند به همین دلیل آموزش و پرورش به منظور آسان نمودن شرایط استفاده از برنامه برای کاربران ، راهنمای جامعی را ارایه کرده است تا افراد بتوانند به آسانی از این سامانه استفاده نمایند. 

نحوه ورود دانش آموزان به سایت شاد

به منظور وارد شدن به اپلیکیشن شاد باید ابتدا دانش آموزان متولد 1370 به بعد احراز هویت نمایند که به این منظور باید اطلاعات شناسنامه ای خود را وارد نمایند. سپس کد و رمز عبور ارسال می شود و می توانند وارد سایت شوند و از طریق معلم خود در قسمت «افزودن اعضا»، در گروه های کلاسی عضو می شوند.   

احراز هویت در سامانه شاد

به منظور استفاده از نسخه وب اپلیکیشن شاد باید به آدرس: https://shadweb.iranlms.ir مراجعه نمایید. سپس مطابق عکس زیر باید شماره تلفن خود را وارد نمایید و به مرحله بعدی بروید.

نحوه ورود به سایت شاد

سپس از شماره ۹۸۴۰۷۵ یک کد ۵ رقمی به شماره موبایلی که وارد نموده اید، پیامک می گردد. لازم نیست که این شماره موبایل به نام شما باشد. باید کد ۵ رقمی را در مدت ۶۰ ثانیه در کادر مربوط که در تصویر پایین ملاحظه می نمایید وارد کنید.

وارد کردن کد در سامانه شاد

بعد از وارد کردن کد ۵ رقمی، وارد صفحه نخست یا داشبورد نسخه وب اپلیکیشن شاد می شود (مطابق تصویر زیر)

داشبورد نسخه وب اپلیکیشن شاد

در صورتی که بر روی ۴ خط که در سمت راست بالا داشبورد نسخه وب اپلیکیشن شاد می باشد کلیک نمایید، منویی مانند تصویر زیر نمایش داده می شود که قسمت هایی مانند گروه جدید، کانال جدید، پیام های ذخیره شده، مخاطبان، تنظیمات، دستگاه های متصل و خروج از نسخه وب اپلیکیشن شاد را شامل می شود.

بخش های مختلف سامانه شاد

 

 

 


مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار راهنمای سایت همگام آموزش و پرورش لینک دانلود و ورود برنامه شاد نحوه تغییر دی ان اس در سایت nic.ir دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان
لیست مقالات