اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نرم افزار ثبت و تجزیه تحلیل نمرات دانش آموزان متوسطه و ابتدایی

از جمله فعالیت هایی که پس از پایان امتحانات و بعد از اعلام نتایج آزمون ها معلمین انجام می دهند، تجزیه و تحلیل نمرات و به دست آوردن میانگین نمرات کلاس و رتبه دانش آموز در کلاس و پایه بر اساس نمرات کسب شده می باشد. در صورتی که امتحانات به صورت آنلاین برگزار نشود و یا نمرات کسب شده در سامانه هوشمند مدیار ثبت نشود استخراج همچین اطلاعاتی دشوار و غیرممکن می باشد. نرم افزار هوشمند مدارس مدیار با قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید و ios و همچنین ورود به پروفایل از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ ، این امکان را فراهم کرده تا مدیران، معلمین و دانش آموزان به راحتی از برنامه استفاده نمایند.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود :

  • تجزیه تحلیل نمرات در سامانه مدیار به چه صورت انجام می شود؟
  • امکانات بخش کارنامه سامانه مدیار چیست؟
  • مزایای تجزیه تحلیل کردن نمرات دانش آموزان ؟
  • در سامانه مدیار چگونه می توان از نمرات دانش آموزان گزارش تهیه نمود؟
  • چگونه می توان در بخش نتایج آزمون ، نمرات دانش آموان را تحلیل کرد؟

بخش نمرات سامانه مدیار

در این بخش شما می توانید نمرات خود را همراه با تاریخ آزمون ، نام آزمون، نام درس، نام کلاس و توضیحات وارد نمایید. نمرات را می توانید به صورت تکی و یا گروهی از طریق فایل اکسل وارد سیستم کنید. نمرات وارد شده در این بخش می توانند به صورت توصیفی و عددی باشند. پس از وارد کردن نمرات شما می توانید در بخش گزارشات برنامه مدیار از نمرات وارد شده انواع گزارشات را تهیه نمایید و یا به منظور تولید کارنامه از آن استفاده نمایید.

نمرات

 

این گزارشات عبارتند از:

  • مقایسه چندین دانش آموز با یکدیگر در یک درس خاص
  • مقایسه چندین کلاس با یکدیگر در یک درس مشخص
  • همچنین در بخش گزارشات درسی شما می توانید کلیه نمراتی که دانش آموز در دروس مختلف و در بازه زمانی متفاوت کسب کرده است را به صورت یکجا مشاهده کنید.

گزارشاتبه منظور مشاهده امکانات سامانه مدیار و تست رایگان آن در سایت مدیار ثبت نام نمایید و یا بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ثبت نام مدیار

لیست گزارشات در سامانه مدیار

در این قسمت شما می توانید لیست کلیه گزارشاتی که تا کنون از نمرات استخراج نموده اید را مشاهده نمایید. این گزارشات شامل دانش آموز بر زمان ، مقایسه کلاس ها و گزارش درسی می باشد. 

همچنین در این قسمت شما می توانید گزارشات را مشاهده و یا حذف نمایید.

در این بخش شما می توانید عنوان گزارش ، نوع گزارش و تاریج ایجاد گزارش را مشاهده نمایید.

لیست گزارشاتگزارشات درسی دانش آموز بر زمان

در این قسمت شما می توانید دانش آموزان یک کلاس را در یک درس خاص و در تاریخ مشخص باهم مقایسه نمایید. با این روش شما می توانید گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان کلاس در یک درس و در یک زمان مشخص (یک آزمون خاص یا یک ماه یا یک هفته) بدست آورید. برای مثال مشخص می شود که دانش آموز الف در مهرماه در درس ریاضی نفر اول و در آبان ماه نفر سوم در کلاس بوده است. این نشان می دهد این دانش آموز در درس ریاضی دچار افت تحصیلی شده است. 

نحوه گزارش گیری دانش آموز بر زمان

باید فیلدهای ستاره دار شامل پایه ، کلاس ، درس و نام دانش آموزان را مشخص نمایید.

گزارش دانش آموز بر زمان

نحوه نمایش گزارش دانش آموز بر زمان

نمودار گزارش دانش آموز بر زمان

گزارش مقایسه کلاسها با یکدیگر

در این بخش شما می توانید کلاس هایی که در یک پایه قرار دارند را در یک درس و آزمون خاص و در تاریخ مشخص باهم مقایسه نمایید. برای مثال شما می خواهید کلاس های پایه دوازدهم را در درس فیزیک و در آزمون ترم اول با هم مقایسه نمایید و میانگین معدل کلاس را بدست آورده و باهم مقایسه نمایید.

نحوه گزارش مقایسه کلاسها

در این قسمت باید فیلدهای ضروری مانند پایه ، کلاس ها ، درس ، تاریخ و نام آزمون را مشخص نمایید و سپس بر روی گزینه "نمایش گزارش" کلیک نمایید.

مقایسه کلاس ها

نحوه نمایش گزارش مقایسه کلاس ها

مقایسه کلاسها

گزارش کلاسی

این بخش همانند دفتر نمرات معلم می باشد. در این قسمت کلیه نمرات دروس که دانش آموزان در طول دوره تحصیلی و در آزمون های مختلف کسب کرده اند را می توانید به صورت یکجا مشاهده نمایید. 

نحوه دریافت گزارش کلاسی

برای دریافت گزارش کلاسی ، باید فیلدهای نام آزمون ، پایه ، کلاس و تاریخ را مشخص نمایید. لازم به ذکر است در فیلد نام آزمون محدودیتی در تعداد آزمون ها وجود ندارد و شما می توانید تمام نمرات آزمون ها را از ابتدای سال تا به الان انتخاب نمایید. به این ترتیب می توانید گزارش کاملی از نمراتی که دانش آموزان یک کلاس از ابتدای سال تا به حالا در درس های مختلف کسب نموده اند را به صورت یکجا مشاهده نمایید.

نحوه نمایش گزارش درسی

نمودار گزارش درسی

بخش کارنامه در برنامه آموزشی مدیار

یکی دیگر از قسمت های سامانه مدیار که می توانید نمرات دانش آموزان را تجزیه و تحلیل نمایید ، قسمت کارنامه می باشد. در بخش کارنامه شما می توانید درس های مورد نظر خود را که می خواهید در کارنامه نمایش داده شوند ، انتخاب نمایید و نمرات وارد شده در سیستم در کارنامه ثبت می شود. پس از ثبت نمرات در کارنامه ، شما می توانید میانگین نمره کلاسی و میانگین نمره پایه را برای هر درس مشاهده کنید. همچنین هر یک از دانش آموزان می توانند رتبه در کلاس و رتبه در پایه هر درس را در این بخش ملاحظه نمایند. به این ترتیب هر یک از اولیا و دانش آموزان می توانند از وضعیت پیشرفت یا پسرفت خود مطلع گردند.

همچنین امکان دریافت پی دی اف از کارنامه وجود دارد و می توانید از کارنامه ها پرینت تهیه کنید.

نمونه کارنامه در سامانه مدیار

کارنامه در سامانه مدیار

ویژگی های کارنامه در سامانه مدیار

  • نمایش رتبه در پایه و رتبه در کلاس هر دانش آموز برای هر درس به صورت جداگانه 
  • تعیین میانگین نمره در کلاس و میانگین نمره در پایه برای هر درس
  • امکان دریافت پی دی اف از کارنامه و چاپ و پرینت از آن 
  • وارد کردن ضرایب دروس بر اساس شرایط مدرسه و محاسبه معدل بر اساس آن 
  • وارد کردن ضرایب آزمون و محاسبه معدل طبق آن
  • نمایش نمودار پیشرفت دروس
  • امکان کلیک بر روی نام دانش آموزان و اعمال تغییرات و ویرایش نمرات به صورت دستی
  • ارسال نوتیفیکیشن برای دانش آموزان و اولیا به محض صدور کارنامه

تحلیل آزمون ها

یکی از روش های تجزیه تحلیل نمرات دانش آموزان از طریق آزمون ها می باشد. دانش آموزان با شرکت در آزمون های آنلاین سامانه مدیار و جوابدهی به سوالات ، نمرات خود را کسب کرده و از این نمرات می توان گزارش تهیه نمود. در بخش آزمون ها و قسمت گزارشات شما می توانید گزارش هر سوال را ملاحظه نمایید. به این صورت که به هر یک از سوالات چند نفر پاسخ صحیح، چند نفر پاسخ غلط و چند نفر پاسخ نداده اند. به این ترتیب معلم می توانید میزان دشواری هر سوال را متوجه شود و مشخص می شود که دانش آموزان در چه مباحثی ضعیف تر و در چه مباحثی قوی تر می باشند.

تجزیه و تحلیل آزمون آنلاین

همچنین پس از پایان آزمون و جوابدهی دانش آموزان به سوالات ، تعداد پاسخ های صحیح و غلط هر یک از دانش آموزان نمایش داده می شود و شما می توانید رتبه در آزمون هر یک از دانش آموزان را ملاحظه نمایید و به این ترتیب قوی ترین و ضعیف ترین دانش آموز کلاس را مشخص نمایید.

نتایج آزمون

همچنین لازم به ذکر است پس از شرکت در آزمون می توان نمرات آزمون را به بخش نمرات انتقال داد و از آن نمرات برای ساخت کارنامه استفاده نمود و به کارنامه انتقال داد. پس از انتقال در کارنامه می توان میانگین نمره کلاسی و میانگین نمره پایه را در هر درس برای دانش آموز محاسبه نمود. همچنین رتبه در کلاس و رتبه در پایه دانش آموزان در هر درس را می توان مشاهده کرد. 

 شما می توانید به مدت محدود و با تعداد کاربران اندک ، قسمت های مختلف سامانه مدیار را تست نمایید. به منظور مشاهده تعرفه سامانه مدیار بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

تعرفه سامانه مدیاردر صورتی که کلاس های آنلاین شما از ساعت 13 الی 8 صبح می باشد (تایم عصر) می توانید با تخفیف ، کلاس ها را تهیه نمایید. 

به منظور دریافت کد تخفیف اینجا کلیک کنید.


مقالات مشابه

نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار کارنامه ساز رایگان دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان نرم افزار ارزشیابی توصیفی ابتدایی و عددی متوسطه و دبیرستان کنکور آزمایشی چیست؟ طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار
لیست مقالات