اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت چگونه است ؟

میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت

میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت (Adobe Connect)، پرسشی است که این روزها بسیار مطرح است. چرا که با شیوع کرونا اموزش ها مجازی شده و از راه دور می باشد.

در پلتفرم ادوبی کانکت شما میتوانید کیفیت تصویر را تنظیم کنید.اگر شما از بخش Video Quality کیفیت تصویر را روی HD قرار دهید بهترین کیفیت تصویر ، اما به تبع آن بیش ترین مصرف پهنای باند را خواهید داشت.

 

تنظیم کیفیت تصویر

فرانک دی‌رینزو (Frank DeRienzo) از شرکت ادوبی حالت‌های مختلف را بررسی کرده و دو امکان مختلف در خصوص میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت را معرفی می‌کند. او که بررسی خود را در یک محیط ایزوله توسط وایرشارک انجام داده است، می‌گوید در صورتی که ویدیو کمرا پاد (Video Camera Pod) را بر روی کیفیت مینیمم قرار دهیم، میزان مصرف پهنای باند 51 کیلوبیت بر ثانیه خواهد بود. برای بررسی کیفیت ارتباط خود در ادوبی کانکت می‌توانید نشانه‌گر موس را در قسمت بالا سمت چپ تصویر بر روی علامت سه خط سبزرنگ قرار دهید و کلیک کنید. مانند شکل زیر:

 

تنظیم کیفیت تصویر

البته میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت عمدتا در سیستم‌های کاربران کمتر از این مقدار خواهد بود و احتمالا به طور میانگین چیزی حدود 42 کیلوبیت در ثانیه خواهد بود. البته این موضوع در کلاینت‌های مختلف متفاوت است. البته آنچه گفتیم در خصوص کمترین کیفیت تصویر و اسکرین است.اگر کیفیت تصویر را بر روی مدیوم (Medium) یا استاندارد (Standard) قرار دهیم،‌ اوضاع متفاوت خواهد بود.

تحت چنین شرایطی، میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت توسط کاربران چیزی بین 100 تا 140 کیلوبیت بر ثانیه خواهد بود. در تمامی این موارد این نکته را مدنظر داشته باشید که حدود آستانه اعلام شده با 10 الی 15 کیلوبیت در ثانیه تغیّر گزارش شده‌اند. در ادامه در حالت کیفیت بالا (High Quality) میزان مصرف پهنای باند ادوبی کانکت چیزی بین 300 تا 400 کیلوبیت در ثانیه خواهد بود. در نهایت اگر کیفیت تصویر را بر روی HD قرار دهید، بیشترین میزان مصرف اینترنت را خواهید داشت که حدود 400 تا 500 کیلوبیت در ثانیه گزارش شده است.

به طور خلاصه میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت به شرح زیر است:

کیفیت کم (Low Quality) : 40 تا 50 کیلوبیت بر ثانیه
کیفیت استاندارد (Standard Quality): 100 تا 140 کیلوبیت بر ثانیه
کیفیت بالا (High Quality): 300 تا 400 کیلوبیت بر ثانیه
کیفیت اچ دی (HD Quality): 400 تا 500 کیلوبیت بر ثانیه
توجه داشته باشید اگر تعداد تصاویر وب کم همزمان در میتینگ افزایش پیدا کند، میزان مصرف اینترنت ادوب کانکت افزایش خواهد یافت. در نتیجه اگر مثلا در حین تدریس هستید و تنها استاد است که در حال سخنرانی است و دانش آموزان فعالیتی در کلاس ندارند، بهتر است همگی وبکم‌های خود را خاموش کنید تا اینترنت کمتری مصرف شود.

میزان مصرف ادوبی کانکت

اگر فرض بگیریم 6 نفر به طور همزمان در میتینگ حضور دارند و همگی در حال استفاده از کیفیت پایین هستند و همینطور تمامی قابلیت‌های دیگر نظیر اسکرین شیرینگ (Screen Sharing)، چت و غیره غیر فعال باشند، شاید گمان کنید که به ازای 6 ضربدر 50 کیلوبیت بر ثانیه، باید مصرف اینترنت به 300 کیلوبیت بر ثانیه برسد. حال آنکه خبر بد ما برای شما این است که تحت چنین حالتی میزان مصرف نت به بیش از 1.8 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید، اما چرا؟ مگر در کل 6 تصویر در حال جابه‌جایی نیست؟

پاسخ منفی است. در واقع 6 تصویر در حال اشتراگ گذاری میان 6 نفر است. یعنی هر کس یک تصویر ارسال می‌کند و 5 تصویر دریافت می‌کند. پس در مجموع یک ضریب 36 باید به 50 کیلوبیت بر ثانیه خودمان اضافه کنیم.


مقالات مشابه

مصرف اینترنت اسکای روم چگونه است؟
لیست مقالات