او از انتشار این مصوبه به مدارس اطلاع داد و در ادامه گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی انجام شدن این طرح تصویب شده را به وسیله سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیگیری می نمایند تا در مکان های آموزشی تازه تاسیس این مورد انجام شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به احتیاج فراهم نمودن مکان آموزشی مخصوص دانش‌آموزان با احتیاجات خاص در مدارس عادی، تاکید نمود و اعلام کرد: بازرسی بر پروسه انجام کار و میزان کیفیت آن باید بهبود یابد تا موجب شود دانش‌آموزان با احتیاجات خاص در برنامه تلفیقی با مسائل کمتری روبرو گردند و مکان آموزش برای آنان به راحتی فراهم گردد.

او شرط انتقال دانش‌آموزان برنامه تلفیقی به مدارس عادی را تاییدیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و به صراحت گفت: در مکان هایی که مدارس قدیمی موجود می باشد، در صورتی که مدرسه‌ای شرایط مطلوب به منظور حضور دانش‌آموزان با احتیاجات خاص را دارا باشد محیط آن به منظور ورود دانش آموزان ذکر شده مهیا می گردد.

قدمی اظهار کرد: در مکان هایی که معلم رابط وجود ندارد، معلمین مدارس عادی به وسیله فیلم‌های آموزشی موارد موردنیاز را می آموزند و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.