ورود ۲۰ هزار معلم جدید به مدارس از مهر امسال

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1398/03/01 10:05

رئیس دانشگاه فرهنگیان از جذب ۲۰ هزار معلم تازه به مدارس از مهر امسال اطلاع داد و اعلام کرد: کوشش می کنیم برای سال آتی ۵۵ هزار دانشجو در این دانشگاه جذب نماییم.

طبق گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، در نشست خبری با موضوع یکصد سال تربیت معلم ایران، عنوان کرد: در حال حاضر ما با نسل پرسشگر مواجه می باشیم و باید به منظور جواب دادن به این پرسش ها چاره‌اندیشی نماییم تا این پاسخگویی به یک دغدغه ملی تبدیل گردد؛ ما امید داریم روزی تعلیم و تربیت پس از امنیت به عنوان سبد دوم دولت‌ها مطرح گردد و در این هنگام اقتصاد بدون نفت صورت خواهد گرفت.

خنیفر در ادامه افزود: من اعتقاد دارم نظام آموزشی بعد از امنیت باید بااهمیت ترین اولویت دولت‌ باشد تا شاهد تعطیل شدن زندان‌ها، کم شدن پرونده‌های قضایی و رشد و ترقی از درون شویم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری در این دانشگاه موجب توجه بیشتر به آن گردید؛ ولی زمانی که عنوان می کنیم مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان آمدند به این معنی است که برای تمامی معلمان و برای همه نظام تعلیم و تربیت آمدند؛ ما با تمام قوا کوشش می کنیم تا بتوانیم در این مدت خدمت، کارنامه مناسبی ارائه دهیم.

وی به نکوداشت ۱۰۰سالگی تربیت‌معلم اشاره و اعلام کرد: در سال جاری برنامه کاملی به منظور نکوداشت صدسالگی تربیت معلم داریم؛ ما وارث تعلیم و تربیت می باشیم، ۱۶۸ سال قبل دارالفنون ایجاد می گردد، ۱۰۰ سال قبل دارالمعلمین شکل گرفت و ۴۰ سال پیش نیز دانشگاه فرهنگیان ایجاد گردید؛ در همان اوایل انقلاب خدمت تربیت و تعلیم به این کشور تربیت نیروهای دستگاه‌های گوناگون بود .

خنیفر به صراحت گفت: ما گذشته ای طولانی در حوزه تعلیم و تربیت داریم و دارالفنون نه به منظور اعزام اساتید بلکه به منظور وارد شدن آنان تاسیس گردید؛ در سال ۹۰، تعداد ۴۰۰ مرکز دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و با همین سابقه مراسم نکوداشت ۱۰۰ سالگی را امسال انجام خواهیم داد؛ مراسم‌ نکوداشت صدسال تربیت معلم در ایران و بزرگداشت مقام‌ معلم در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم پیام مقام معظم رهبری و حضور رئیس‌جمهوری را داریم و وزرای علوم و آموزش و پرورش و حتی وزرای سابق آموزش و پرورش حضور دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگان افزود: بازگشایی نمایشگاه آثار باارزش تربیت معلم، رونمایی از تاریخ شفاهی تربیت معلم، رونمایی از کتاب یک قرن صد چهره هم برای مردان و هم زنان، رونمایی از کتاب زندگینامه دانشجو-معلمان، نکوداشت ۱۲۰۰ دانشجو-معلم شهید و تجلیل از مولفان مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ۱۵ کشور از سایر برنامه‌های نکوداشت ۱۰۰سالگی تربیت‌ معلم می باشد.

خنیفر ادامه داد: در ۲۰ آذر ۹۶ که من وارد این دانشگاه شدم، ۲۶ هزار دانشجو وجود داشت که در اقدامی با سرعت راستی‌آزمایی کردیم و تعداد خالی بودن ظرفیت را قطعی کردیم، درخواست ردیف کردیم که ۲۵ هزار ردیف جذب دریافت شد و برعکس بسیاری از تصورات تعداد زیادی از رتبه‌های برتر وارد این دانشگاه شدند.

وی گفت: ۱۷ هزار نفر نیرو به وسیله ماده ۲۸ جذب نمودیم؛ ماده ۲۸ به این معنی است که ما از سایر دانشگاه‌ها هم نیروهای لازم را جذب خواهیم نمود اما برخلاف نیاز آموزش و پرورش اجازه ندادیم که در کلاس حاضر شوند تا دوره یک ساله را پشت سر بگذارند؛ در حال حاضر به ۷۰ هزار دانشجو-معلم رسیده‌ایم و برای سال آتی هم درخواست جذب ۵۵ هزار نفر را کرده‌ایم که امیدواریم تحقق یابد.

خنیفر، از ملحق شدن ۲۰ هزار معلم به آموزش و پرورش در مهر امسال اطلاع داد و عنوان کرد: ما در ۳ یا ۴ سال آتی نیاز آموزش و پرورش را فراهم می کنیم یعنی فکر کنم تا سال ۱۴۰۱ به این امر بااهمیت برسیم.

خنیفر عنوان کرد: در بازبینی محتواهای آموزشی رابطه مطلوبی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داریم و می خواهیم راه ارتباطی میان معلمان و دانش‌آموزان ایجاد نماییم تا محتواها اصلاح گردد؛ محتواهای کتب درسی باید از حیطه مهارتی تقویت گردد.

 


دیدگاه ها

آخرین اخبار