تعداد پیش دبستانی‌ها از یک میلیون گذشت

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/10/22 10:48

شروع سال تحصیلی دوره های پیش دبستانی در آبادان

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با ذکر این مورد که تعداد ثبتی نوآموزان پیش دبستانی در سامانه دانش آموزی سناد از بیش از یک میلیون نفر شده است عنوان کرد : دوره پیش از دبستان به عنوان مقطعی رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه است و در صورتی که در بودجه با مضیقه‌هایی مواجه شویم،  در پی سایر راه‌های به منظور جبران آن خواهیم گشت.

رخساره فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی در مورد اعتبار پیشنهادی پیش دبستانی در لایحه بودجه سال ۹۸ و عدم رشد آن اعلام کرد: برنامه‌های ما در سال جاری با مسئله ای روبرو نبوده، به دلیل اینکه از پیش برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم. ولی برخی قسمت ها تحت تاثیر شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار گرفته، اما مشکل عمده نداریم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با عنوان این موضوع که به رقمی که برای پوشش مناطق محروم از قبل پیش‌بینی شده بود دست یافته‌ایم ذکر کرد: نرخ پوشش پیش دبستانی‌ها در روستا از ۵۰ درصد بیشتر شده و به اهدافی که در سال جاری داشتیم، دست یافتیم.

فضلی تصریح کرد: در طول چند سال اخیر اتفاقات خوبی پیش آمده و میزان پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰، در سیستان و بلوچستان بیش از ۸۰، در خراسان شمالی به بالای ۹۰، در سمنان حدودا ۹۸ و در ایلام به ۹۹ درصد رسیده است.

وی در مورد عدم رشد بودجه این بخش در لایحه سال آتی اظهار کرد : بودجه سال آینده باید مراحل تصویب خود را بگذراند و به اصطلاح مثل  سیبی است که هزار چرخ می‌خورد تا به پایین برسد و هنوز مشخص نیست ولی در هر حال هر مقدار که از اعتبار و حمایت دولت برخوردار باشیم برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مورد که فرهنگ مناسبی نهادینه شده و در حال حاضر دیگر پیش دبستان به صورتی نیست که احتیاج باشد توجهات را به آن جلب کنیم تا دیده شود گفت: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه می باشد و در صورتی که در بودجه با کمبودهایی مواجه باشیم به دنبال بقیه راه‌ها به منظور جبران آن خواهیم گشت و تسلیم نخواهیم شد، به دلیل اینکه تمام ما در مقابل کودکان مناطق محروم مسئول می باشیم.


دیدگاه ها

خوبه
1397/11/19 04:55
آخرین اخبار