تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس فرصت معلمان را کم کرده است

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/09/17 11:07

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش :تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس موجب کاهش زمان معلمان شده است

فرهاد کریمی عنوان کرد: زمان آموزش مبحث بااهمیتی می باشد که ظرفیت اجرایی در برابر معلم و مدرسه می گذارد که ارائه آموزش‌ دهند. به همین علت باید زمان آموزش با مقدار کتاب‌هایی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، تناسب داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که دانش‌آموز به منظور درس خواندن در مدرسه قرار دارد باید موجب ایجاد انگیزه و شوق‌ در او شود و این امکان وجود داشته باشد که خروجی مطلوبی داشته باشد.

کریمی همچنین اشاره کرد: در صورتی که مدارس را مکلف کنیم که در قالب ویژه ای برنامه‌ریزی کنند این چارچوب‌ها باید با پشتکار و انگیزه پیگیری شود. لازم به ذکر است که در این مورد نیز قانون باید اجرا شود و به ظرفیت‌های قانونی نیز توجه شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه اعلام کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی به منظور بهتر شدن کیفیت آموزش دانش آموزان بهره ببریم.

وی در جواب به این سؤال که برای تعطیلی پنج‌شنبه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش بررسی هایی را صورت داده یا نه بیان کرد: این طرح در هنگام مسئولیت من صورت نگرفته ولی طبق گزارشات موجود، نظرسنجی از دانش‌آموزان و اولیا در این مورد انجام‌ شده است ولی در ارتباط با موضوع تعطیلی روزهای پنج‌شنبه نباید فقط به نظرسنجی بسنده شود و مشاوران و کارشناسان این بخش نیز باید نتیجه تحقیقات خود را در این مورد ارائه دهند.

کریمی در ادامه افزود:‌ قرار بود برای روزهای پنج‌شنبه محیط جدید آموزشی را دانش آموزان در مدرسه تجربه کنند ولی اصلا برنامه‌ای برای روزهای پنج‌شنبه قرار داده نشد و از طرف دیگر معلم‌ها با حجم زیاد کتاب‌ها مواجه می باشند که باید آن را در زمان کمی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. به همین علت ساعات آموزشی کافی را در اختیار مدارس قرار دهیم تا روال آموزش در مدرسه با شرایط مناسب تری انجام شود. 


دیدگاه ها

سلام اگر روز های پنج شنبه رو در مدرسه مرور درس ها گذاشته بشه خیلی بهتره چون در این دو روز به خاطر حجم درس ها مجبورن فقط در منزل تکلیف بنویسن واین برای دانش آموز خسته کننده هست
1398/10/09 15:48
پنجشنبه ها تعطیل باشد بچه ها به درساشون برسن
1398/10/09 03:23
تعطیلی‌روز‌ پنجشنبه زمان مناسبی است برای جبران عقب ماندگیهای درسی دانش آموزان و در ضمن زمان کافی با افزایش ساعت آموزش برای معلمان وظیفه شناس و ودارای وجدان کاری جبران شده است. معلمی که زمان را برای آموزش کافی نمی داند لازم است سطح سواد و وجدان کاری خود را بازنگری نماید.
1398/09/19 22:07
نه تعطیل باشد بچه هابه درس هایشون برسن
1398/06/28 01:41
آخرین اخبار