مشوق‌های زیادی برای هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌ها داریم

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/09/10 12:22

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با ۶۰ ساعت تعلیم مهارت به دانش‌آموزان متوسطه دوره اول خارج از ساعت برنامه درسی اعلام کرد: هر سال تعداد بیشتری از دانش‌آموزان دبیرستانی‌ به هنرستان‌ها ورود پیدا می کنند.

مشوق‌های بسیاری به منظور ایجاد رغبت در دانش‌آموزان برای ورود به هنرستان‌ها داریم

عبدالرسول عمادی با عنوان این موضوع که آموزش مهارت به یک مطالبه میان مردم تبدیل شده است، عنوان کرد: مسئولان کشور نیز به این مورد تأکید دارند و آموزش و پرورش در تدوین سند تحول بنیادین رویکرد مهارت آموزی را قرار داده است.

وی در ادامه گفت: در بخش تعالیم مهارتی رسمی و غیررسمی عملکرد مناسبی در حال اتفاق افتادن است. در تعلیم رسمی مهارتی، گسترش رشته‌های فنی و مهارتی را در آموزش و پرورش داریم و سالانه درصد بیشتری از دانش‌آموزان متوسطه دوم به طرف رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش ورود می یابند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد : امسال هدف گذاری به منظور ورود دانش‌آموزان متوسطه دوم به رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش 38 درصد بود که با هدایت هایی که صورت گرفت در حال حاضر عددی نزدیک به آن در حال تحقق است. لازم به ذکر است مشوق‌های زیادی به منظور تشویق دانش‌آموزان به این جهت وجود دارد و اطلاع رسانی مطلوبی به خانواده‌ها می‌شود.

عمادی در ادامه افزود: گسترش هنرستان‌ها را در کل کشور شاهد هستیم و طبق این مورد در بخش آموزش‌های رسمی فنی و مهارتی کارهای هدفمند به وسیله آموزش و پرورش در حال انجام شدن می باشد و در قسمت مهارت آموزی غیررسمی نیز طرح ایران مهارت از سال قبل با همراهی وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 8 استان و در 10 درصد مدارس مقطع متوسطه اول انجام شد.

60 ساعت آموزش مهارت به دانش‌آموزان متوسطه اول

وی اظهار کرد : در این طرح 60 ساعت تعلیم مهارتی به دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول جدا از برنامه درسی ارائه می‌شود و سپس در مقطع متوسطه دوم این روند ادامه می یابد . در مقطع متوسطه اول ، هدایت شغلی و مهارتی دانش‌آموزان بااهمیت می باشد و هدف شناساندن و آشنایی حرفه‌ها به دانش آموزان می باشد و در این طرح حداقل سه حرفه‌ را می‌توانند تعلیم ببینند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استانداردهای طرح ایران مهارت به وسیله سازمان فنی و حرفه‌ای گردآوری شده و امسال سال دوم می باشد که در حال اجرا است که در همه استان‌ها و در 10 درصد مدارس مقطع متوسطه اول انجام می‌شود. لازم به ذکر است در مقطع ابتدایی مبحث مهارت آموزی به طور مهارت ادراکی و ارتباطی مدنظر است و در بعضی مقاطع تحصیلی این دوره تکالیف مهارت محور به دانش آموزان داده می‌شود.


دیدگاه ها

آخرین اخبار