کاهش ترس از مدرسه با ایجاد اتاق اسباب بازی در دبستان ها

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/09/03 10:45

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد ایجاد اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی ،عملی جدید و مبتکرانه می باشد که باعث بیشتر شدن نشاط و شادمانی و تعمیق تعلیم در دانش آموزان می شود.

فرهاد کریمی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان طرح چدید آموزش و پرورش برای درست کردن  اتاق اسباب بازی در دبستان ها گفت: بازی یکی از شیوه های تربیت می باشد. در صورتی که به نحوه و منش مربیان بزرگ مانند مونتسوری و پیاژه نیز دقت کنیم متوجه خواهیم شد که روی بازی و تاثیر آن در تعلیم کودکان بسیار تصریح می کنند.

وی در ادامه افزود : باید فرصتی را به منظور بازی های خلاقانه و تعاملات آزاد بدون قید و شرط برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با عنوان این مورد که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری قرار داده شده است تا مقداری از ساعات برنامه درسی توسط امکاناتی که آموزش و پرورش در اختیار دارد به برنامه های موثر تعلیم دهنده تعلق یابد.

کریمی در ادامه تصریح کرد: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در برنامه درسی مخصوصا در مقطع ابتدایی و پایه های اول تا سوم ابتکار مطلوبی می باشد. همچنین علم روانشناسی اختصاص دادن ساعتی را به منظور بازی بچه ها تایید می کند زیرا بالاترین میزان تعلیم بر اساس کارهایی همراه با خلاقیت و ابتکاری صورت می گیرد که بازی هم یکی از همین روش های مبتکرانه به حساب می آید.
وی با بیان این موضوع که تشکیل اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار خوبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را ایجاد می کند تا شادی و شادمانی و کم شدن ترس کودکان از مدرسه در آنها اتفاق بیفتد ذکر کرد: تعدادی از کلاس اولی ها از مدرسه ترس دارند و به دشواری از والدینشان جدا می شوند تا به مدرسه بروند. این برنامه موجب می شود تا مدارس را به فضایی با نشاط تبدیل کنیم و آموزش عمیق تری داشته باشیم . 


دیدگاه ها

آخرین اخبار