تدوین آیین نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/08/05 15:37

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد تدوین آیین نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در مدارس در دستور کار آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد : همکاران می خواهند کار تازه ای ارائه دهند که شب مانی دانش آموزان در مدرسه می باشد. در صورتی که دانش آموزان تمایل داشته باشند شبهایی را در مدرسه خودشان بمانند به قانون و ضابطه‌ احتیاج است. شب مانی یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار می باشد. دانش آموزان می‌توانند شب‌هایی را در مدرسه خودشان به عنوان تفریح و بازی یا برگزاری شب‌های قدر و ... بمانند.
مهدی نوید ادهم علاوه بر اعلام خبر تصویب آیین نامه اردوهای دانش آموزی از تنظیم آیین نامه «شب مانی دانش آموزان در مدرسه» اطلاع داد.

وی با عنوان این موضوع که هفته پیش آیین نامه اردوهای دانش‌آموزی را در شورای عالی بررسی کردیم بیان کرد: از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار آموزشی و تربیتی ، اردو می باشد که می تواند بعضی کمبودهای نظام آموزشی که در کلاس ظرفیت انجام آن وجود ندارد را ترمیم می‌کند.

نوید ادهم در ادامه عنوان کرد: آنچه به شکل اردوها چه در داخل و چه در خارج از مدرسه به دانش‌آموزان عرضه می‌شود بسیار اثرگذار است و اغلب در محیط نشاط آمیز و جذاب مانند اردوگاه‌ها، پارک‌ها، طبیعت و زیارتگاه‌ها، آموزش و یادگیری در فضا صمیمانه و دقیق‌تر انجام می شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان این مورد که با خطرات حمل و نقل و رفت و آمد دانش آموزان و نارسایی‌هایی مثل استفاده بهینه نکردن از وجود بچه‌ها در اردو روبرو هستیم اعلام کرد : به همین دلیل این آیین‌نامه چندین جلسه در دستورکار شورای عالی قرار گرفت و مواردی مثل اینکه مقاطع ابتدایی‌ چه میزان بتوانند اردو بروند و آیا مجاز هستیم به عنوان مثال یک هفته دانش آموز را خارج استان نگه داریم؟ و اثرات مثبت و منفی آن چیست؟ به بحث گذاشته شد و در نتیجه آیین نامه به تصویب رسید.

نوید ادهم تصریح کرد: لازم به ذکر است بنا شد همکاران کار تازه ای انجام دهند که شب مانی دانش آموزان در مدرسه می باشد. این موضوع که دانش آموزان بخواهند شبهایی را مدرسه خودشان بمانند به قانون و ضابطه‌ نیاز دارد. شب مانی یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار می باشد. دانش آموزان می‌توانند شب‌هایی را در مدرسه خودشان برای تفریح و بازی یا برگزاری شب‌های قدر و ... بمانند. در حال حاضر هم در مدارسی دانش آموزان برای درس و کنکور و امتحان در مدرسه می مانند و تفاوتی ندارد مدرسه دولتی و غیردولتی باشد. این مورد یک آیین نامه ویژه می‌خواهد و بنا شده تنظیم و به شورای عالی ارائه شود.


دیدگاه ها

اصلا خوب نیست، با اینکه مزایایی برای رشد و پرورش بچه ها به همراه دارد اما اما آثار سوء آن خیلی بیشتر خواهد بود، کم اتفاق های نابهنگام در ایران رخ میدهد خواهشا این اتفاقها را برای بچه ها رقم نزنید
1398/10/23 00:11
برای ابتدایی اصلا خوب نیست بخصوص دوره اول
1398/09/08 10:37
اصلا خوب نیست
1398/06/09 16:33
عالی
1397/09/05 00:11
آخرین اخبار