کاهش گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی نگران‌کننده است

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/07/21 13:37

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با عنوان این موضوع که آینده مهندسی در کشور به انتخاب رشته ریاضی به وسیله دانش آموزان مستعد و توانا وابسته می باشد، از کم شدن تمایل دانش آموزان به رشته ریاضی ابراز ناراحتی کرد.

بنا به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی در ارتباط با مقدار افزایش تمایل دانش‌آموزان به رشته تجربی و راه حل موجود به منظور برقرار کردن تعادل در این موضوع اعلام کرد: دلیل بیشتر شدن تمایل به رشته تجربی این بوده است که در بخش مهندسی و آموزش‌های نیروی انسانی اشتغال جامعه کم شده است و به همین دلیل رشته پزشکی در ایران جذابیت ویژه ای دارد و برای دانش‌آموزان رشته شیرینی می باشد به همین علت تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان به سمت رشته پزشکی کشیده می شوند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: با استمرار این وضعیت در آینده با تعداد زیادی از پزشکان روبرو می شویم به همین دلیل باید سعی کنیم تا میزان ورود دانش آموزان به بقیه رشته‌ها نیز بیشتر شود.

عمادی در ادامه گفت: خوشبختانه این موضوع در تمایل به رشته انسانی در حال انجام شدن می باشد و در حال حاضر بیشتر شدن علاقه دانش‌آموزان به رشته انسانی را شاهد هستیم.

طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ وی با اشاره به بالارفتن میزان جذب دانش آموزان به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای ذکر کرد: امیدواریم این جریان گرایش به رشته تجربی کاسته شود ولی نگرانی برای رشته ریاضی داریم به دلیل اینکه تمایل به این رشته بسیار کم شده است و این در حالی است که آینده مهندسی در کشور وابسته به انتخاب این رشته به وسیله دانش آموزان با امستعد و برتر می باشد.


دیدگاه ها

ریاضی درسی پیچیده است. یادگیری آن دقت بیشتری از سایر دروس میخواهد به همین دلیل دانش آموزان به رشته ی ریاضی علاقه ندارن. و به دنبال رشته هایی چون تجربی میروند. چون آنها از پایه ی اول دبستان تا نهم دبیرستان سروکار بیشتری با ریاضی دارند از درس ریاضی زده میشوند و به دنبال این رشته نمی روند
1398/08/11 16:48
آخرین اخبار