راه کارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده کودکان از تبلت و موبایل

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/07/18 17:02

رضوان حکیم‌زاده عنوان کرد:

برگشت به فضای کتاب‌خوانی، انجام فعالیتهای مهارتی و تعلیم والدین روش های وزارت آموزش و پرورش به منظور کمتر استفاده کردن کودکان از فضای مجازی می باشد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد شیوه این وزارت‌خانه به منظور کم کردن استفاده کودکان از گوشی و تبلت اعلام کرد : عید امسال با انجام طرح عیدانه کوششی هایی به منظور کم کردن استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت صورت گرفته است.

او با عنوان این موضوع که در طرح عیدانه تلاش شده تا کودکان به فضای کتاب و قصه بازگردند، تصریح کرد: کودکان بیش‌تر زمان خود را به استفاده از گوشی و تبلت می گذرانند و این یک مسئله جهانی می باشد.

حکیم‌زاده در ادامه گفت: از دیگر کارهای صورت گرفته از جانب معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه ،حذف تکالیف سنتی از مقاطع اول تا سوم و تبدیل آن به تکالیف مهارتی و انجام کارهای عملی می باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام نقش خانواده‌ها در کمتر استفاده کردن دانش‌آموزان از تبلت و موبایل،‌ بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش از طریق انجمن اولیا مربیان طرح هایی به منظور تعلیم اولیا در این ارتباط دارد.

او با عنوان این‌ مورد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با به وجود آوردن محیطی مفرح و انجام فعالیت های گروهی نقش قابل توجهی در کم کردن استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد : آوردن کانون به مدارس و آشنا کردن دانش‌آموزان با کتاب و قصه نقش زیادی در کاهش استفاده آنان از وسایلی مثل تبلت و موبایل دارد.

حکیم‌زاده گفت: به جز آموزش و پرورش و خانواده‌ها، صدا و سیما و بقیه رسانه‌ها نقش زیادی در این زمینه ایفا می کنند.

لازم به ذکر است که ویژه‌ برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور انجام خواهد شد.

 


دیدگاه ها

آخرین اخبار