معیارهای مدرسه خوب باید تغییر کند/ خانواده‌ها در برابر برنامه‌های مهارت‌آموزی مقاومت می‌کنند

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/07/02 11:44

مدیرکل مدارس غیردولتی با عنوان این موضوع که ملاکهای مدرسه خوب باید تغییر کند، عنوان کرد : متأسفانه بعضی از والدین در مقابل برنامه‌هایی که موجب تعلیم مهارت زندگی می شوند، استقامت می‌کنند.

مجید طهرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر با طرزفکر غلط تعدادی از اولیا دانش‌آموزان روبرو هستیم که مدرسه خوب و برنامه درسی خوب را تنها در کوشش به منظور محفوظات ذهنی، تمرین ریاضی، علوم و انجام آزمون چهارگزینه‌ای و داشتن تکالیف درسی زیاد می‌دانند.

وی در ادامه افزود : این اتفاقات سبب می‌شود بعضی از اوقات در برنامه‌ریزی مدیران مدارس اشکالاتی به وجود آید و آنها به برنامه های مهارت‌آموزی بی توجه شوند.

مدیرکل مدارس غیردولتی اعلام کرد : هفته گذشته از یک مدرسه غیردولتی بازدید کردم که در آن مدرسه دخترانه کلاس درس دارای آشپزخانه بود و بچه‌ها نزدیک ظهر ناهار خود را تهیه می‌کردند.

طهرانیان به صراحت گفت : برای دانش‌آموزان دختر در این مدرسه کلاس‌های مهارتی زیادی مانند IT، مهارت‌های ورزشی و فنی طراحی شده بود، ولی مدیر مدرسه بر این باور بود که به منظور نگه داشتن دانش‌آموزان باید این برنامه‌ها را کاهش دهد، زیرا بعضی از اولیا اعتقاد دارند اینجا مدرسه است و باید مسائل علمی و قبولی در کنکور در اولویت باشد.

وی اظهار کرد: همه تحقیقات و تجربه‌های بین‌المللی و اسناد موجود کشور ، ارائه انواع مهارت‌ها در زمان دوران تحصیل را لازم می‌دانند و مسئولان آموزش و پرورش نیز بر آن اصرار دارند، ولی همراهی نکردن عده ای از والدین سبب شده این عمل با مشکلاتی روبرو شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی افزود: امیدوارم در توضیح مدرسه خوب تغییراتی را در طرز تفکر اساسی میان والدین شاهد باشیم، به صورتی که نه‌تنها مدارس برگزار کننده آزمون و کسب موفقیت‌های علمی را معیار به حساب آورند بلکه ملاکهای انتخاب خود را عوض کنند و مسائلی مثل مهارت‌های زندگی را نیز مورد توجه قرار دهند.


دیدگاه ها

آخرین اخبار