در جلسه هیات دولت؛ گزارش تحولات آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان بررسی شد

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/06/26 13:34

 بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، گزارش تغییرات در بخش آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرد.

طبق گزارش وزیر آموزش و پرورش به هیات وزیران، نرخ باسوادی (۱۰ تا ۴۹ سال) در ۵ سال اخیر از حدود ۷۶ درصد به ۸۲ درصد و میزان پوشش مقطع ابتدایی از ۹۰ درصد به حدود ۹۵ درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است نرخ تحت پوشش مقطع پیش دبستانی که یکی از با اهمیت ترین معیارهای توسعه یافتگی سیستم آموزشی به حساب می آید، در ۵ سال اخیر از ۱۲ درصد به ۷۷ درصد افزایش قابل توجهی را داشته است.

آمارها مشخص می کند شاخص های آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در سال های دولت یازدهم و دوازدهم با کوشش های صورت گرفته، پیشرفت چشمگیری را داشته است؛ به طوری که تعداد پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال جاری در رشته های پزشکی، روانپزشکی و داروسازی بالغ بر ۱۵۵ نفر بوده اند (که در سال گذشته ۶۶ نفر در این رشته ها قبول شده بودند).

لازم به ذکر است استان سیستان و بلوچستان که در کنکور سراسری سال ۹۲ رتبه آخر را در کشور داشت، با ۶ رتبه صعود ، به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است.

 


دیدگاه ها

آخرین اخبار