آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/06/12 13:30

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد

نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی و پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان، فریده اولاد قبا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال برگزاری است.

اولادقبا در این مراسم بیان کرد: تا هنگامی که مجلس دغدغه آموزش و پرورش را نداشته باشد امکان این مورد که زیر ساخت های اساسی به منظور رشد و گشترش پایدار ایجاد نمی شود . یک بند خرید خدمات آموزشی در لایحه ششم توسعه بود که ۲۴ بند به لایحه افزوده شد. امیدواریم بودجه آموزش و پرورش و ردیف اعتباری دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با بقیه دانشکاه ها در اولویت نخست باشد زیرا بودجه در سال ۹۶، ۳۶ هزار میلیارد تومان است و در سال ۹۷ به ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید ولی حدود ۱۹ هزار میلیارد کسری بوجه داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد : در صورتی که بر این باور هستیم که آموزش و پرورش در اولویت نخست است باید در فصل بودجه به آن توجه خاصی داشته باشیم. دانشگاه فرهنگیان ستون مهمی در پرورش نیروی انسانی می باشد و ماهیت اساسی ماموریت به منظور فراهم سازی و توانمند سازی نیروی انسانی کشور مطابق با بند تحول بنیادین می باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : در صورتی که موضع دانشگاه فرهنگیان در رابطه با افزایش پژوهش مورد نظر باشد به طور حتم در تعداد زیادی از مسائل محیط زیست، سلامت، جلوگیری از رفتارهای خطرناک در مدارس موثر بوده است.

وی عنوان کرد : بهره مندی قطعی از استعدادهای برتر در زمینه آموزش و تربیت یکی از بندها در برنامه ششم می باشد و مجلس سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرده تا نیروی انسانی از راه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد ولی با تاسف یکی از مسائل مشخص کردن تکلیف معلمان حق التدریس و خرید خدمات می باشد.

اولادقبا در ادامه گفت : دانشگاه فرهنگیان باید در زمینه گسترش فناوری اطلاعات و روش های نوین آموزشی پیشتاز باشد. آموزش و پرورش به منظور فراهم ساختن نیروی انسانی باید به جهتی برود که مهارت های اصلی را به دانش آموزان آموزش دهند و معلمان باید به جای دانش محوری، مهارت ها را به دانش آموزان بیاموزند . اشکال صنعت و دانشگاه این است که بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب تجربی برای رشته پزشکی داریم. دغدغه هایی که برای دانش آموزان و آموزش و پرورش وجود دارد.

وی بیان کرد : دانش آموزان هیچ تمایلی برای معلم شدن ندارند زیرا معلمان را به سبب زندگانی و جایگاه در خستگی می بینند.

این عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فراکسیون زنان عنوان شد ۳۰ درصد از بانوان در پست های مدیریتی قرار گیرند و از آقای خنیفر مدیر دانشگاه فرهنگیان قدردانی می کنم که از بانوان توانمند در پستهای گوناگون استفاده می کنند . معتقدیم مطابق اصول قانون اساسی زنان و مردان با هم برابر هستند و بهره گیری از توانایی ها طبق موازین اسلام می باشد.


دیدگاه ها

آخرین اخبار