موافقت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی البته با شروط

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/06/10 13:56

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد :

پذیرفتن تعطیلات زمستانی توسط آموزش و پرورش البته با شروط

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان این موضوع که ما با تعطیلات زمستانی مدارس موافق هستیم اما در صورتی که  اجازه عوض کردن زمان آغاز سال تحصیلی را داشته باشیم اعلام کرد: در صورتی که مجلس قانونش را عوض کند و ما توانایی تغییر زمان آغاز مدارس را به شهریور بیاوریم، می‌توانیم تعطیلات زمستانی هم داشته باشیم که محاسنی هم دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مهدی نویدادهم در نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردها و فعالیت یک ساله وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان البرز انجام شد در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد روزهای آموزشی، زمان گشایش مدارس و تعطیلات زمستانی مدارس بیان کرد: زمان آموزش از جمله عناصر اساسی آموزش و تربیت است. چندین تفسیر در ارتباط با زمان آموزش وجود دارد، زمان آغاز و اتمام سال تحصیلی، تعداد روزهایی که دانش آموز در یک هفته به مدرسه می رود و همچنین تعداد زنگ کلاس را به عنوان ساعات آموزشی نام می برند. در مقطع ابتدایی انتظار داریم دانش آموز ۹۰۰ ساعت در مدرسه حضور داشته باشد که از متوسط حضور دانش آموزان در کشورهای منطقه بیشتر هم هست ولی تعطیلات پیش بینی نشده به عللی مانند آلودگی هوا صدمه می زند.

نویدادهم در ادامه گفت : یکی از روش های خارج شدن از این مسئله که طبق تحقیقات به دست آمده است کم کردن تعطیلات تابستانی می باشد زیرا از دیدگاه ما تعطیلات تابستان توجیه آموزشی ، فرهنگی، اقتصادی و علمی و سیاسی ندارد. توصیه هایی داشتیم و خواستار آن شدیم که مجلس اجازه تنظیم آغاز و پایان سال تحصیلی را در اختیار دولت و آموزش و پرورش قرار دهد اما به نتیجه نرسیدیم.

وی با ذکر این مطلب که این امکان وجود داشت که زمان آغاز مدارس را طبق طبقه بندی استانها به چهار اقلیم شناور می‌کردیم تصریح کرد : ما با تغییر این تعطیلات موافق هستیم در صورتی که اختیار تعویض زمان شروع سال تحصیلی را داشته باشیم. در صورتی که مجلس قانونش را عوض کند و ما بتوانیم زمان آغاز مدارس را به شهریور انتقال دهیم می‌توانیم تعطیلات زمستانی هم داشته باشیم که مزیت هایی دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به زیرگروه ساماندهی نیروی انسانی بیان کرد: امیدواریم در یک دوره چندساله نیروی انسانی را سازمان دهی کنیم. با بی نظمی در این ناحیه مواجه هستیم که درست کردن آن احتیاج به زمان دارد. به طور نمونه یکی از مواردی که باید به آن دقت کرد استفاده از نیروی پیش دبستانی و حق التدریس می باشد.


دیدگاه ها

آخرین اخبار