معلمان برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان تلاش کنند

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/06/05 11:58

طبق گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، فاطمه مهاجرانی در همایش مدرسان کشوری طرح ملی شهاب در تبریز با اظهار این موضوع که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دانش آموزان عادی و نخبه با هم و در کنار یکدیگر به تحصیل می پردازند، اعلام کرد : دانش آموزان دارای استعداد برتر همانند رود پرتلاطم می باشند و در صورتی که کنترل نشوند موجب خرابی می شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: تا هنگامی که ما سیستم کامل و عوامل مناسب به منظور قرار گرفتن دانش آموزان عادی و نخبه در کنار هم و در یک مدرسه را فراهم نکنیم ناگزیر باید از همان سیستم پیشین جدا کردن نخبگان استفاده کنیم.

مهاجرانی گفت : طرح شهاب طرحی می باشد که در جهت انجام برنامه های جدا نکردن دانش آموزان اجرایی می شود و هم اکنون مثل طفل نوپایی است که باید همکاری کنیم تا روی پای خود بایستد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با عنوان این موضوع که مقایسه میان دانش آموزان در حدی می تواند موتور محرکه باشد و به منظور ارتقا موردنیاز می باشد، تصریح کرد : مقصود از انجام طرح شهاب که داخل مدارس و برای دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی انجام می شود این است که دانش آموزان تنها در یک درس و رشته ویژه با هم مورد مقایسه قرار نگیرند.

وی در ادامه افزود: طرح شهاب طرح متعادلی می باشد که افراط و تفریط ندارد و تلاش می کند تا به اجتماع نشان دهد که ممکن است دانش آموزی به طور مثال در درس علوم استعداد ندارد اما در مقابل استعداد هنری زیادی دارد و جامعه باید متوجه شود که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود : تشخیص استعدادهای دانش آموزان و راهنمایی آن ها در مسیر صحیح، اقدامی می باشد که توسط طرح شهاب صورت می گیرد و تلاش می کند به تمام ابعاد وجودی افراد دقت کند و شرایط را به منظور شکوفایی استعدادهای درونی دانش آموزان مهیا سازد.

مهاجرانی خاطر نشان کرد: طرح شهاب مثل ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان همانند ورزش قهرمانی می باشد و این دو مغایرتی با یکدیگر ندارند بلکه تکمیل کننده یکدیگرند.


دیدگاه ها

آخرین اخبار