فعالیت های سازمان دانش آموزی در استان ها باید بومی سازی شود

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/05/24 10:59

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد : فعالیت های سازمان دانش آموزی در استان ها باید بومی سازی شود تا دانش آموزان بتوانند راه آینده را مدیریت کنند.

محمد روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج عنوان کرد : طبق این موضوع بردباری و بهبود فعالیت گروهی بااهمیت ترین پیغام هشتمین جشنواره ملی مهارت های تشکیلاتی دانش آموزی در روزهای آخر بود.

وی اضهار کرد : در این جشنواره ملی یک هزار و 344 دانش آموز پسر از 31 استان در اردوگاه شهید باهنر تهران حاضر بودند.

روشنی گفت : برای این جشنواره ملی اهدافی مشخص شد که با کمک دانش آموزان و مربیان عضو سازمان دانش آموزی در استان های متفاوت به آن دست یافتیم.

وی به صراحت اعلام کرد : در این اردوی ملی میزان مهارت های دانش‌آموزان در شکل مسابقات گروهی و در پنج رشته صف‌جمع، کار با چوب و طناب، امداد و نجات، مخابرات و نقشه‌خوانی و فریادهای نشاط و بازی‌های بومی در چهار زمینه چادرزنی، رژه، حرکات نمایشی، ساخت پروژه‌های سنگین با چوب و طناب تخمین زده شد.

وی یاد آور شد که تخمین بردباری و توان پیشتازان و گذاشتن آنها در موقعیت دشوار ، اساسی ترین دلیل به منظور برگزاری این اردوی ملی بود که خوشبختانه دانش آموزان در این مورد بااهمیت راندمان موفقی را به ثبت رساندند.

روشنی افزود : دانش آموزان در اردوی ملی پیشتازان زندگی در چادر، پختن غذا و انجام کارهای عبادی، فرهنگی و اجتماعی را امتحان کردند.

وی از اردوی ملی پیشتازان به عنوان تنها اردوی مهارتی – اجتماعی دانش آموزان در فرم اردوهای دانش آموزی در کشور یاد کرد و ادامه داد: اصلا اردویی در کشور موجود نیست که همه تمرکز آن بر روی انجام کارهای تیمی و گروهی باشد.


دیدگاه ها

آخرین اخبار