تاکید بر توانمندسازی دانش آموزان با رویکرد اشتغال

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/05/22 13:30

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر بالا بردن مهارتهای دانش‌آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید کرد.
علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در قسمت پسران که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر انجام شد اعلام کرد: خدا را شاکرم که در ایستگاه پایانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور هستیم.

وی ضمن قدردانی از اشخاصی که در انجام شدن این دوره از جشنواره همکاری کردند در ادامه افزود : امروز باید به دیدگاه وزیر آموزش و پرورش در حاکمیت رویکردهای تربیتی در مکان تعلیم و تربیت ببالیم که یکی از وسایل رسیدن به آن همین جشنواره‌هاست.

کاظمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این جشنواره بزرگترین اتفاق فرهنگی هنری در حیطه دانش‌آموزی است که پشتوانه ۶ میلیون نفری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : این میزان مشارکت بیانگر توجه و رغبت مردم به حیطه فرهنگ و هنر است. ۴ هزار و ۶۰۰ اثر منتخب به دبیرخانه رسید که ۲ هزار دانش‌آموز برگزیده به منظور بخش پایانی تعیین شدند.

او در ادامه گفت: در صورتی که بنا باشد حال آموزش و پرورش و مدرسه را ببینیم یکی از استراتری‌های ما به وجود آوردن روحیه شادی و امید است به دلیل اینکه منشا و محور آن انجام شدن همین جشنواره‌هاست.

کاظمی افزود : به منظور تولید شادی و نشاط در مکان آموزشی در سال آتی برنامههایی در دستور کار داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به انجام شدن تئاتر مدرسه‌ای اشاره کرد و عنوان کرد : این کار با همکاری خانه تئاتر و اساتید این بخش در آموزش و پرورش عمومی می‌شود.

او از انجام شدن این مورد در سال گذشته به طور آزمایشی در استان فارس خبر داد و افزود: سرودهای همگانی نیز با دید قوی شدن هویت ملی و عمومی در مدارس انجام خواهند شد.

کاظمی گفت: در سال جدید تحصیلی با دو دیدگاه تازه سعی داریم دانش‌آموزان در زمینه رقابت گروهی و فردی با ایجاد خودباوری و گسترش مهارتهای خود از تجربه اساتید برتر این حوزه بهره ببرند.

او در ادامه گفت : باید مهارتهای دانش‌آموزان با دیدگاه مهارت آفرینی انجام شود و از موقعیت های مکانی، زمانی و رسانه‌ای استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مناسب ترین روش جهت برون رفت از صدمههای اجتماعی را انجام همین جشنواره‌ها می داند و اعلام کرد : این جشنواره مرکز و منشا رویش و مبدا خروشان نیروهای پراستعداد فرهنگی هنری است که می‌تواند سرمایه گرانبهایی برای نظام باشد.


دیدگاه ها

آخرین اخبار