خبر خوب وزیر آموزش و پرورش برای دانش آموزان

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/05/17 14:41

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مدرسه منزل دوم شما دانش آموزان است و نباید با دلواپسی و ترس به مدرسه بروید؛ تلاش می کنیم مدرسه را به مرکز فعالیت‌های تربیتی و تمرین مهارت‌های زندگی مبدل کنیم.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در بین بیش از 1500 مربی و دانش‌آموز پیشتاز شرکت‌کننده در هشتمین اردوی ملی دانش آموزان جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، عنوان کرد: جهت آموزش‌ و پرورش باید به گونه ای باشد که قسمت زیادی از فعالیت‌های آن اردویی و شادی آور باشد و سبب شود دانش آموزان در این مکانها با زندگی کردن آشنا شوند .

وی در ادامه گفت : دانش‌آموزان در اردو با یکدیگر با بردباری رفتار می کنند و با یکدیگر سروکار دارند، به درددل همدیگر گوش می کنند، آراستگی و منظم بودن را یاد می‌گیرند و قدرت ادراک آنها بیشتر می شود؛ این به معنی تمرین زندگی است و هر چیزی که در سیاست‌هایمان دنبال می‌کنیم در اینچنین مکانهایی انجام می‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت : زمانی که اشخاص در هنگام دانش‌آموزی زندگی کردن را تمرین کنند، در زمان آینده توانایی رهبری درست زندگی خود را دارند و در اجتماع این میزان اختلاف و عدم سازش بوجود نخواهد آمد به دلیل اینکه سطح تحمل افراد بیشتر می شود.

وی در ادامه افزود : آستانه تحمل یعنی طاقت آوردن در مقابل سختی‌ها، امیدوار بودن به برطرف شدن مسائل خود و دیگران، در نتیجه اشخاصی که مهارت‌های زندگی را دارا هستند ، اشخاصی هستند که همیشه می‌گویند با عقل و دانایی که خداوند در من قرار داده مسائل را برطرف می‌کنم.

بطحایی به صراحت عنوان کرد:تصمیم آموزش‌ و پرورش این است که اینچنین برنامه‌ها را که شادی آور بوده و نوعی تمرین زندگی است را بیشتر کند ، در نتیجه محیط مدرسه نباید شکل یکنواخت و کسل کننده داشته باشد و باید به گونه ای باشد که دانش‌آموز جهت شروع مدرسه لحظه‌شماری کند.

وی در ادامه عنوان کرد : در امتداد سیاست افزایش مهارت و تقویت فعالیتهای پرورشی، کم شدن حجم کتاب‌ها و زیاد شدن اردوها و تفریحات و انجام فعالیتهای شادی آور از برنامه‌‌های آموزش‌ و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : مدرسه خانه دوم شما دانش آموزان است و نباید با استرس و دلواپسی به مدرسه بروید؛ تلاش می کنیم مدرسه را به مکان برنامه های تربیتی و تمرین مهارت‌های زندگی مبدل کنیم.

در این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با اعلام انجام شدن این اردو، بیان کرد : برنامه‌های اردو فقط مهارتی و انجام آن به طور کامل گروهی است و دانش‌آموزان، همه ی مهارت‌های زندگی را به طور عملی آزمایش می‌کنند.

وی اشاره کرد : این اردو نه تنها بر پایه آموزش مهارت‌ها می باشد، بلکه فعالیت های تفریحی هم انجام می گیرد ، ولی رویکرد و محور اساسی اردو آموزش مهارت‌ها و مکان عمومی شادی آور است و تمامی رقابت‌ها نیز به شکل گروهی انجام می شود در نتیجه این برنامه ها همگی مطابق سیاست‌های جدید وزارت آموزش‌ و پرورش می باشد.

در انتهای این مراسم وزیر آموزش‌ و پرورش از چادرهای دانش‌آموزی دیدن کردند و از نزدیک برنامه اردویی دانش آموزان را رویت کرد.


دیدگاه ها

بسیارفوق‌العاده‌است
1402/09/18 15:09
آخرین اخبار