الزام حضور "مراقب" در سرویس مدارس مقطع ابتدایی

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/05/13 12:42

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از اجباری شدن مراقب جهت سرویس مدارس در مقطع دبستان خبر داد و اعلام کرد : طبق آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و دستورکاری که به دنبال آن به تصویب کارگروه ماده ۱۹ رسیده، وجود مراقب جهت وسایل انبوه‌بر مثل ون، مینی‌بوس و اتوبوس در مقطع ابتدایی اجباری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مرتضی ضامنی با عنوان این مطلب که سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از طرف وزارت کشور به شهرداری‌های زیرمجموعه اعلام شده ،افزود :دوره‌های آموزشی برای شهرداری‌ها شروع شده است و برای آموزش و پرورش هم دوره‌های آموزشی در هفته‌های جاری انجام می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد : دسترسی به این سامانه در تمام کشور امکان پذیر می باشد و اگر همه ی شهرها به این سامانه متصل شوند می‌توانند از آن استفاده کنند . همچنین به همه ی استانداری ها و شهرداری‌ها این مطلب اعلام شده و هدف پایانی نیز متصل شدن کل شهرها به سامانه سپند است ولی امکان دارد بعضی شهرها به علت فرآیند کاری نتوانند به این سامانه اتصال یابند که لازم به ذکر است همه ی شرایط از سمت سازمان شهرداری ها و آموزش و پرورش به منظور استفاده همه ی شهرها از این سامانه در سال تحصیلی جدید مهیا شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: درج اطلاعات سرویس مدارس قبلا به طور دستی بود اما در حال حاضر به صورت یک سامانه یکپارچه با شفافیت ، امنیت ضمانت شده و بازرسی تمام دستگاه‌های مربوطه و نظارت والدین بر شیوه عملکرد رانندگان، ارائه خدمت خواهد کرد. با این راه پس از آغاز به کار سامانه می توان مطمئن بود که سرویس مدارس با امنی داشته باشیم و در نتیجه رانندگان که صلاحیت ندارند کنار گذاشته می شوند و جای خود را به رانندگان دارای صلاحیت خواهند داد، لازم به ذکر است نظرسنجی هفتگی والدین در مورد رانندگان به بالا رفتن کیفیت رانندگان و در نهایت بهتر شدن کیفیت این سامانه کمک خواهد کرد.

ضامنی در آخر افزود : در صورتی که ناوگان انبوه بری مثل اتوبوس ،مینی بوس و ...خدماتی ارائه دهند به غیر از راننده باید شخصی به عنوان "مراقب" وجود داشته باشد که در سوار و پیاده شدن و عبور دانش آموزان از معابر شهری به آنها کمک کند. وجود مراقب در گذشته هم وجود داشته ولی در حال حاضر به طور جدی‌تر و مشخص تر در دستور کار قرار دارد.


دیدگاه ها

آخرین اخبار