مدارس و مدیرانی که تعطیل و برکنار شدند

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/05/08 12:05

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اعلام کرد : در دو ماه گذشته ۱۲۰ گزارش مردمی داشتیم که پس از رسیدگی بازرسان مدارس غیردولتی، نزدیک به ۲۲ تخلف در مدارس قطعی شد و در آخر به ۱۷ تذکر، ۳ لغو ابلاغ مدیر و سه منحل شدن مدرسه منتهی شد.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دستورالعمل بازرسی مدارس غیردولتی را جهت افزایش بازرسی بر روال عملکردی مدارس غیردولتی در چهار سطح از مدرسه تا ستاد در نظر گرفتیم .

وی با عنوان این موضوع که در بازرسی های پیوسته ای که بر کارکرد مدارس داریم، مدیریت، کنترل و هدایت را در برنامه کار داریم، ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۷۰۰ بازرسی از مدارس غیردولتی تهران انجام شده که این نظارت‌ها به غیر از نظارت‌های میدانی است.

وی به صراحت عنوان کرد: در شرایطی که لغو ابلاغ برای مدرسه ایجاد شده ، تخلفاتی مانند گرفتن شهریه اضافی، به کار بردن از افراد غیر همجنس، توجه نکردن به دستورالعمل نام نویسی از لحاظ سن و رعایت نکردن دستورالعمل‌های صادر شده از سمت آموزش و پرورش دیده شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد شهریه مدارس غیردولتی گفت : شهریه طبق الگوی تعیین شهریه و بر اساس برنامه پرورشی و آموزشی است که از طرف آموزش و پرورش معین شده است؛ شهریه‌ای به نام شهریه مصوب داریم که طبق ساعات درسی و فوق برنامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش معین شده است و مبلغی که والدین باید در زمان ثبت‌نام بپردازند ، این مبلغ است.وی افزود : تعدادی هزینه به عنوان هزینه‌های اختیاری در الگوی شهریه معین کردیم که از این میان می توان به هزینه فعالیت‌های تابستانی اشاره کرد؛ مدارسی که فعالیت‌های تابستانی دارند و برنامه‌ها را برای خانواده‌ها توضیح دادند، مجوز اخذ این هزینه را دارند.

زینی‌وند گفت: طبق قانون در برنامه‌های تابستانی نباید دروس سال تحصیلی آینده تدریس شود و باید برنامه‌هایی بر پایه کسب مهارت و با هدف افزایش ابعاد فرهنگی و پرورشی مورد توجه قرار گیرد که هزینه آن ۱۰ درصد شهریه ثابت تعیین شده است .

وی افزود : بعضی هزینه اختیاری به اسم هزینه فعالیت‌های فوق برنامه خارج از برنامه درسی است و تا کنون هیچ‌ برنامه‌ای در این مورد به مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است اما سامانه در این مورد در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: مؤسسان تا پایان مرداد ماه زمان دارند تا اطلاعات را وارد سامانه کنند؛ سپس تا نیمه شهریور ماه فرصت جهت بررسی اطلاعات در نظر گرفته شده است و پایان شهریورماه در صورتی که اطلاعات مورد تأیید آموزش و پرورش بود، هزینه‌های فوق برنامه تأیید می‌شود.

وی با ذکر این موضوع که خانواده‌ها می‌توانند از ۲ راه پورتال سازمان مدارس غیردولتی و اپلیکیشن استعلام میزان شهریه، از مقدار استاندارد شهریه اطلاع یابند ، عنوان کرد : آنچه والدین دانش‌آموزان در زمان نام نویسی می پردازند فقط شهریه ثابت و هزینه فعالیت‌های تابستانی است و هیچ‌گونه جایگاهی به اسم شهریه علی الحساب نداریم.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی در پورتال سازمان مشارکت‌ها به منظور ثبت شکایات اولیا موجود است و اطلاعات آن کاملا محرمانه خواهد بود، افزود: ۱۳ سامانه تخصصی جهت مأموریت‌های متفاوت سازمان در نظر گرفتیم که به منظور آسان کردن و سرعت بخشیدن به روند خدمات رسانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود : طبق مصوبه مجلس تنها مرجع صدور پیش مجوز دبستانی آموزش و پرورش است و مراکزی که این مجوز را نداشته باشند، اجازه ثبت‌نام نوآموزان را ندارند.


دیدگاه ها

آخرین اخبار