استفاده از بازنشستگان در آموزش و پرورش خلاف قانون است

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/04/31 11:35

 عضو کمیسیون آموزش مجلس با عنوان این موضوع که بهره گیری از بازنشستگان در آموزش و پرورش غیر قانونی است، فقدان نیرو را نتیجه مدیریت نامطلوب چندین ساله دانست.

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با عنوان این موضوع که آموزش و پرورش به یک میلیون و ۷۰۰هزار ساعت معلم حق‌التدریس در سراسر کشور احتیاج دارد و قسمت قابل‌ توجه ای از این ساعات به وسیله بازنشستگان و حق‌التدریس نیرو‌های رسمی جبران می شود، بیان کرد : آموزش و پرورش سال‌هاست با فقدان و زیادی نیرو مواجه است که این مشکل نتیجه مدیریت نامطلوب چندین ساله است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : در گذشته دانش سراهای تربیت معلم به خوبی کوشا بودند؛ از همین رو در فراهم کردن معلم احتیاج به استفاده از بازنشستگان و نیروهای رسمی نبود بدین جهت یکی از عللی که آموزش و پرورش ناچار به انجام این کار شده است غیرفعال کردن دانش‌سراهای تربیت معلم درچندین سال متوالی بود.

وی با عنوان این مطلب که آموزش و پرورش از روی اجبار اقدام به این کار کرده است و فقط به دنبال تامین معلم است ، به همین جهت کیفیت را فدای کمییت مورد نیاز کرده، اعلام کرد : چاره ی این مسائل داشتن آمار دقیق از خارج شدن فرهنگیان از بدنه آموزش و پرورش در طول سال و پرورش معلم به میزان لازم است.

قمی عنوان کرد : لازم به ذکر است باید با جابجا کردن معلمان در شهرهایی که با زیادی نیرو مواجه هستند قسمت دیگری از این مسئله را برطرف کنند مسلما متقاعد کردن معلمان برای خدمت و تدریس در شهری دیگر احتیاج به دادن تسهیلات و خدمات مطلوب به آن‌ها است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه استفاده از بازنشستگان در آموزش و پرورش خلاف قانون است زیرا بکارگیری نیروهای بازنشسته با وجود تعداد زیاد بیکار در جامعه معقول نیست، افزود : مسئله و معضل دیگر بکارگیری معلمان در دو شیفت است، به گونه ای که بعضی معلمان یک شیفت در مقطع ابتدایی و شیفت دیگر در مقطع راهنمایی تدریس می‌کنند.


دیدگاه ها

خیلی خوبه ولی ظاهرا تکمیل نشده هنوز .ممنون
1398/08/22 15:08
خوبه
1397/04/31 09:24
عالی
1397/04/31 09:19
آخرین اخبار