اعطای اختیار به مراکز آموزشی استان ها برای ساماندهی نیروهای وزارت آموزش و پرورش

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/04/25 13:25

اختیار دادن به مراکز آموزشی استان ها به منظور ساماندهی نیروهای وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه ریزی استانها عنوان کرد: اولویت اساسی و ضروری آموزش و پرورش ، وجود معلم در کلاس درس در مهرماه ٩٧ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد بطحائی صبح امروز در نشست مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه ریزی استان ها که با عنوان ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸در اردوگاه شهید باهنر تهران هم اکنون در حال انجام است، ضمن عنوان ضرورت همگرایی،همبستگی و هماهنگی در سازمان بخشیدن نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸اعلام کرد: یکی از موضوعات اساسی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده، ساماندهی مقبول و اثربخش نیروی انسانی خواهد بود که چنانچه در رابطه با آن دقت جدی و تلاش اساسی نباشد، نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در کل کشور موج بزرگی ایجاد می کند و همین حالا لازم است چاره ای برای حل این موضوع را بیندیشیم و به درستی برنامه ریزی کنیم.

او با اشاره به سهم بزرگ و اساسی آموزش و پرورش در مقابله با مسائل اجتماعی افزود: بوجود آوردن آمادگی کافی به منظور رهبری مسائل از مسئولیتهای ما است و یکی از پراهمیت ترین مباحث ملی و مسائلی که مهرماه٩٧ با آن مواجه هستیم سامان بخشیدن نیروی انسانی و حاضر شدن آموزگاران در کلاس درس است.

سید محمد بطحایی در ادامه گفت: در صورتی توانایی اقدام موفق و مساعد را داریم که مسایل را با دید بزرگتری ببینیم و دید بخشی نگری نداشته باشیم و تمام انرژی را به منظور راه حل های موضوعات ساماندهی صرف کنیم در نتیجه اولویت اساسی و جدی آموزش و پرورش در مهر٩٧ حضور داشتن معلم درکلاس درس است و تا وقتی که معلم سرکلاس حضور نداشته باشد اصلا عامل دیگری را نباید اختصاص دهیم .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تدابیر لازم برای واگذاری اختیار جهت سامان بخشیدن نیروی انسانی انجام شده و این مسئولیت به استان ها و مناطق آموزشی اعطا شده است. راهنمایی که مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت تهیه کرده است ،روش تکلیفی نیست بلکه توصیه و راهنمای استان ها خواهد بود و مدیران کل و روسای مناطق آموزشی بنا به شرایط بومی و نیروی انسانی موجود در آن منطقه، علاوه بر اجرای جلسات، هماهنگی منظم و دائم با همکاران و کارشناسان می توانند ساماندهی را انجام دهند.

وی در ادامه عنوان کرد : امید دارم با تغییراتی که در برنامه ها می توان بوجود آورد ، به امید خدا و کوشش های شما در استان ها، مهرماه ٩٧ سال تحصیلی خوبی در ساماندهی نیروی انسانی و حضور آموزگاران در کلاس های درس خواهیم داشت.


دیدگاه ها

آخرین اخبار