تلاش برای جمع‌آوری مدارس کپری، خشتی و گلی تا پایان امسال

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/04/24 15:53

معاون سازمان نوسازی مدارس اعلام کرد:

تلاش برای جمع‌آوری مدارس کپری، خشتی و گلی تا پایان امسال

تلاش برای جمع‌آوری مدارس کپری، خشتی و گلی تا پایان امسال
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: با واگذار کردن ۷۰۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش، حدود یک میلیون متر مربع فضای آموزشی مدارس کشور بیشتر خواهد شد.
به گزارش شبکه علمی ثریا، داریوش ورناصری اعلام کرد: از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذاری حداکثری کلاس‌ها و مدارس برای بهره‌برداری دانش‌آموزان، به ویژه استان‌هایی است که از سرانه فضای آموزشی کمتری بهره مند هستند.
همچنین وی اعلام کرد: یک هزار و ۶۰۰ پروژه به صورت هفت هزار کلاس درس در حال فراهم شدن و مجهز شدن هستند که انتظار می رود تا شروع سال تحصیلی جدید، به آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور سپرده شوند.
ورناصری افزود: با ارائه این پروژه‌ها، حدود یک میلیون متر مربع به محیط آموزشی مدارس کشور افزوده خواهد شد.
وی با عنوان این موضوع که استانداردسازی سیستم گرمایشی از مسائل مهم است و در برنامه کار این سازمان قرار دارد، بیان کرد: بازسازی و ایمن‌سازی مدارس استان‌هایی که سامانه گرمایشی یا سرمایشی آن‌ها از استاندارد درستی بهره مند نیست، در تلاش هستند تا آن مدارس از نظر سیستم گرمایشی استاندارد شوند، حتما با استانداردسازی، آن مدارس نیز مهیا بهره‌برداری خواهند شد.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: یکی از مباحث اساسی که به طور جدی از طریق سازمان پیگیری می‌شود، مدرسه سبز است که همه ادارات کل سراسر کشور به این موضوع اهتمام دارند و در حال کوشش هستند تا مدارسی که واگذار می‌شوند بر پایه شاخص‌های مدرسه سبز از قبیل صرفه جویی در مصرف انرژی و مصرف بهینه در این زمینه طراحی‌ها صورت گیرد.
وی در ادامه عنوان کرد: انتظار می رود در سال‌های آتی تمام مدارس کشور به مدرسه سبز تبدیل شوند و دانش‌آموزان از مکان های آموزشی شاداب، ایمن و مساعد بهره مند شوند.
ورناصری در ادامه با بیان این مسئله که در بعضی از استان‌ها مدارس کپری، خشتی، گلی و کانکسی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جمع‌آوری آن مدارس در سال جاری است که در این مورد برای جمع‌آوری آن‌ها اعتبار مورد نیاز به استان‌ها ابلاغ شده است و تا این زمان کارهایی انجام شده که امیدواریم بتوان تا پایان سال جاری این مدارس را جمع‌آوری کرد.
وی با عنوان اینکه از برنامه‌های اصلی سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه، رساندن سرانه فضای آموزشی برخی استان‌ها به سطح میانگین کشور است، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ سانتی‌متر مربع است که کوشش می‌شود استان‌هایی که از نظر سرانه در رده پایین‌تری قرار دارند به حداقل میانگین کشوری برسند و استان‌هایی که بالاتر از میانگین قرار دارند جریان افزایش آن‌ها استمرار یابد.
وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مکان های آموزشی موجود در کشور به وسیله خیرین ایجاد، تکمیل و یا خیرین در ساخت آن‌ها مشارکت دارند که انتظار می رود امسال این عدد به ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.
 
 

 


دیدگاه ها

آخرین اخبار