اجرای طرح «آچار به دست» ویژه دانش آموزان پسر و «مهارت های کدبانو» ویژه دختران

نوشته شده توسط اکبری * سارا در 1397/04/23 16:44

در یک نشست خبری، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص برنامه ریزی زمان های بی کاری و تعطیلی دانش اموران که در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، گفت: برنامه ریزی برای زمان های بی کاری دانش آموزان با دید تربیتی یقینا تاثیر بسزایی در پایین آمدن آسیب های اجتماعی دارد. او همچنین ادامه داد: بر این عقیده هستم متولی بنیادی برنامه های زمان های بی کاری و فراغت دانش آموزان در درجه اول، خانواده های آن ها هستند  و دستگاه های فرهنگی مکمل نقش خانواده می باشند.

علامتی همجنین گفت: منظور از زمان های تعطیلی و بی کاری فقط 3 ماه تابستان نیست و باید برای این زمان ها در طول 9ماه تحصیلیهم برنامه هایی در دستور کار قرار گیرد. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، برنامه های گوناگونی را در 9ماه تحصیلی و همچنین تابستان جهت اغنیا این ایام  در نظر گرفته شود و در این راه می توان در درجه اول خانواده را متولی این امر بر شمرد و پس از آن دید تربیتی وارد کار می شود.

علامتی همچنین با اشاره  به این موضوع  که برنامه های مذکور در ایام تابستان شروع شده است، ادامه داد: فصل تابستان برای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، فصل بهار تشکیلاتی می باشد و برنامه هایی که برگزار می کند در طی سال تحصیلی نیز ادامه دارد.

علامتی از برگزاری اردوهای تشکیلاتی طلایه داران فردا به نکاتی اشاره کرد و گفت: این اردوها در 32 استان کشور در حال اجرا است؛ هم اکنون 270 شهرستان متولی پیاده سازی این اردوها می باشند و که این اردوها به مدت یک هفته برگزار می گردد و برنامه هایی تشکیلاتی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان عضو اتحادیه درنظر گرفته شده است.
برگزاری اردوهای جهادی مخصوص دانش آموزان دوره متوسطه دوم

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ضمن اظهار به این مساله که در مسیر خدمات اجتماعی، فصل تابستان مناسب ترین زمان برای برگزاری اردوهای جهادی می باشد، گفت: اردوهای جهادی مخصوص دانش آموزان متوسطه دوم، در مناطق محروم، شهرستان های استان ها و استان های همجوار دانش آموزان اجرا می گردد و محور اردوهای جهادی سال کنونی، استان کرمانشاه و سرپل ذهاب می باشد.
اجرای طرح «آچار به دست» ویژه دانش آموزان پسر و «مهارت های کدبانو» ویژه دختران

علامتی گفت: در این سال برای بار نخست در جهت مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی، تدریس های مربوطه در زمینه فنی و حرفه ای انجام می گیرد؛ این ادوار با شعار «هر دانش آموز، یک مهارت» صورت می گیرد که نام این ادوار برای دانش آموزان پسر، «آچار به دست» و برای دانش آموزان دختر، «مهارت های کدبانو» است.

وی ادامه داد: این کلاس های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری در 300 تا 600 ساعت انجام می شود و گواهینامه آن نیز از جانب سازمان فنی و حرفه ای ابلاغ می گردد و تسهیلات اشتغال برای آن در نظر گرفته شده است.
اجرای هفته ورزشی مخصوص دانش آموزان در استان ها

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به این مساله که برنامه های ورزشی که دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: هفته ورزشی استان ها را تخمین زده ایم که هر استان درخور با وضعیت خود اجرا نماید.

وی با بیان اینکه کوه نوردی و کویرنوردی، 2 ورزش محوری ما به شمار می آید، گفت: در سالی که گذشت صعود به قله سبلان از افتخاراتمان بود و برای سال کنونی هم این برنامه در نظر گرفته شده است.

علامتی از فعالیت هیأت های انصارالمهدی(عج) شهری در ایام تابستان خبر داد و اظهار کرد: به جهت ارتباط بیشتر دانش آموزان با قرآن و اهل بیت(ع)، هیأت های انصارالمهدی(عج) در روزهای تابستان و ایام مخصوص فعال هستند.


دیدگاه ها

آخرین اخبار